550 اسب بخار قدرت، 2 تن وزن!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، می دانیم که نسل آیندهٔ مرسدس C63 AMG نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد اما حالا گزارش جدیدی از کار مگزین، جزئیات تازه ای در خصوص قوای محرکهٔ موردانتقاد این خودرو منتشر نموده است.

550 اسب بخار قدرت، 2 تن وزن!

به گزارش خبرنگاران، طبق گفته ها، مرسدس در نسل جدید C63 از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر A45 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یک استارت ژنراتور یکپارچه استفاده خواهد نمود.

این سیستم هیبریدی اما اضافه وزن قابل توجهی را به همراه خواهد داشت به گونه ای که به گفتهٔ این گزارش، C63 جدید نزدیک به 2 تن وزن خواهد داشت که اگر این عدد درست باشد، یعنی نزدیک به 250 کیلوگرم از نسل کنونی سنگین تر خواهد بود.

بااین حال نسل جدید این ماشین قدرت بیشتری هم خواهد داشت زیرا برآورد شده است که خروجی قوای محرکهٔ آن 550 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور باشد.

برای مقایسه، این اعداد 40 اسب بخار و 100 نیوتن متر از نسل کنونی بیشتر هستند. هرچند C63 جدید سنگین تر خواهد شد اما با استفاده از موتور 2 لیتری چهار سیلندر که حدود 60 کیلوگرم از موتور 4 لیتری V8 کنونی سبک تر است، بار محور جلو کمتر شده و توزیع وزن ایده آل 50-50 را به همراه خواهد داشت.

همچنین این قوای محرکه هیبریدی، نسل بعدی C63 را به یک خودروی پرفورمنس چهارچرخ محرک تبدیل خواهد نمود اما خودرو همچنان طبیعت عقب سرکش خود را حفظ خواهد نمود.

C63 جدید با این قوای محرکه، نه تنها سه ونیم برابر کم مصرف تر از نسل کنونی خواهد بود بلکه در شتاب صفرتاصد هم نیم ثانیه سریع تر بوده و ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

این شتاب بیشتر نه تنها به لطف افزایش قدرت بلکه همچنین با استفاده از توربوشارژ الکتریکی برای از بین بردن تأخیر توربو به دست می آید.

در قوای محرکهٔ این ماشین، پیشرانهٔ بنزینی 420 اسب بخار قدرت فراوری خواهد نمود درحالی که یک موتور الکتریکی با 200 اسب بخار قدرت هم به چرخ های عقب نیرو می دهد.

گفته شده این موتور الکتریکی به طور مستقل از گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک کار خواهد نمود زیرا این گیربکس قادر به تحمل گشتاور فوری موتور الکتریکی نیست.

در این گزارش به باطری های C63 اشاره ای نشده است اما ظاهراً در بهترین حالت می تواند تا 65 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند.

گفته می گردد نسل جدید مرسدس C63 AMG تا پیش از سرانجام سال جاری رونمایی شده و در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

مدت کوتاهی بعد نیز می توانیم شاهد عرضهٔ نسخهٔ استیشن باشیم اما ممکن است دیگر از C63 کوپه خبری نباشد زیرا مرسدس اخیراً اشاره نموده است که بعضی از کوپه ها و کانورتیبل های خود را کنار می گذارد و به نظر می رسد بیشترین خطر مرگ متوجه این نسخه های C کلاس باشد.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1457

به "550 اسب بخار قدرت، 2 تن وزن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "550 اسب بخار قدرت، 2 تن وزن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید