قدرت این تویوتا یاریس 3برابر شده است!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، GR یاریس یک موتور سه سیلندر 1.6 لیتری دارد که اکنون با تیون سنگین یک شرکت استرالیایی، قدرتی سه برابر را در اختیار راننده قرار می دهد.

قدرت این تویوتا یاریس 3برابر شده است!

به گزارش پدال، هاچ بک محبوب تویوتا، GR یاریس، عملکرد خوبی را در نسل آخر به نمایش گذاشت و توجه بسیاری از مشتریان و نشریات را به خود جلب کرد. این سامورایی کوچک با ارائه 268 اسب بخار قدرت از موتور 1.6 لیتری 3 سیلندر خود گامی بزرگ در راستای بهینه سازی موتوری محصولات تویوتا به شمار می رود. تویوتا موتور G 16 E-GTS این خودرو را آنقدر حساب شده طراحی نموده که از آن در GR کرولا نیز استفاده می نماید، اما خروجی اش در این خودرو به 300 اسب بخار رسیده؛ انگار که همه چیز تحت تسلط مهندسان این شرکت است.

این مجموعه که به تازگی قراردادی را با مجموعه کارباز در جنوب ولز، انگلستان، منعقد نموده، از توربوشارژر های G 30-770 در موتور یاریس بهره برده است. از جمله تغییرات موتوری این خودرو می توان به واشر سرسیلندر حجیم تر، سیستم اگزوز تازه، اینترکولر تازه و ورودی هوای تازه برای توربوشارژر اشاره نمود. از آنجا که قطعات یادشده تنظیمات تازهی را می طلبند، ECU خودرو هم با نمونه ای از موتک جابه جا شده است.

برخلاف GR یاریس عادی که نیروی خود را به وسیله یک حعبه دنده 6 سرعتی دستی به هر چهارچرخ می فرستد، یاریس پاورتیون به جعبه دنده تناوبی X-Shift و کلاچی از یک شرکت ارائه کننده خدمات پس از فروش تویوتا استفاده می نماید. البته خود تویوتا هم اکنون درحال توسعه یک نمونه 8 سرعتی با مبدل اتوماتیک گشتاور است، اما هنوز از آن رونمایی ننموده و خبری از آن در هاچ بک محبوبش نیست.

هاچ بک کوچک، اما قدرتمند با نام رودنت شناخته می گردد. تیونر برای اینکه از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند آن را 30 بار در تست داینو قرار داده است. این مجموعه کار خود روی این موتور را حدود 1 سال پیش آغاز کرد و حال با تحقیقات و آزمایش های بسیار، می توان گفت به حدی رسیده است که محصول خود را با اطمینان خاطر به بازار عرضه کند. وقتی به این مسئله دقت می کنیم که 741 اسب بخار قدرت درون یک هاچ بک 1280 کیلوگرمی چهارچرخ محرک قرار گرفته است، می بینیم که تجربه رانندگی آن با تمام محصولات اوریجینال بازار متفاوت خواهد بود.

استرالیایی ها تمام تست های خود را روی خودروی پیتر فریدمن، بنیان گذار میکروفون های راد، انجام دادند. نظر شما درباره این خودروی مجذوب کننده و قدرت بسیارش چیست؟ آیا چنین محصولی واقعا کاربردی است یا مانند سایر ابرخودرو ها باید در خیابان ها خودنمایی کند؟!

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2169

به "قدرت این تویوتا یاریس 3برابر شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت این تویوتا یاریس 3برابر شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید