یک تغییر فوق العاده و مثبت در استقلال

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، استقلال در فصل جاری یک تغییر خاص و مثبت نسبت به چند سال اخیر داشته است. این تیم بعد از سالها به کمک خریدهای باکیفیت خود و البته مربی بادانشی مثل استراماچونی قالب گرفته است.

یک تغییر فوق العاده و مثبت در استقلال

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

شفقنا:استقلال در چند سال اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است.

معمولا آبی پوشان پایتخت در فصل های جابجایی اخیر خود یک خانه تکانی حسابی داشتند و هم بازیکنان زیادی از این تیم می رفتند و هم بازیکنان زیادی هم راهی این تیم می شدند که این تغییر و تحولات اصلا به سود تیم نبوده و نتیجه هم به خوبی چنین چیزی را نشان می دهد.

استقلال فصل قبل 6 بازیکن خارجی جذب کرد و تنها پاتوسی فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد که این بازیکن هم در نهایت تیم را ترک و راهی لیگ امارات شد.

تیم آبی پوش پایتخت در تابستان سال قبل هم دست به خانه تکانی زد. قرارداد همه بازیکنان خارجی این تیم یا تمام و یا فسخ شد؛ بازیکنانی مثل طارق همام، پاتوسی، گادوین منشا، اسماعیل گونسالوس از تیم جدا شدند و در زمستان هم قرارداد نیومایر و الحاجی گرو که ناامید کننده ظاهر شدند فسخ شد.

از بین 6 خرید خارجی استقلال در فصل قبل تنها پاتوسی و تا حدودی طارق همام خوب ظاهر شدند و دیگر بازیکنان ناامید کننده بودند اما در فصل جاری شرایط کاملا تغییر کرده است.

استقلال در تابستان گذشته بازیکنانی را جذب کرده که همگی در سیستم استراماچونی به خوبی جواب داده اند و این مربی ایتالیایی توانست یک تغییر مثبت و خاص در تیمش به وجود آورد. او بعد از مدتها قالبی را در استقلال به وجود آورده که هر چیزی در آن ریخته شود سازگار است.

استراماچونی قالب استقلال را شکل داد و به همین خاطر هر بازیکنی که در ترکیب به میدان می رود عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و به اصطلاح جنس استقلال جور شده است و البته می توان هم گفت که خریدهای باکیفیت استقلال باعث شده اند تا مربی هم ابزار لازم را داشته باشد.در هر دو صورت باید موفقیت تیم آبی پوش را هم به بازیکنان و هم به کادر فنی نسبت داد.

تغییر بسیار خوب استقلال نسبت به سالهای قبل خریدهای باکیفیت این تیم هستند که باید قرارداد آنها تمدید شود. بازیکنانی مثل دیاباته، میلیچ، مسعود ریگی، عارف غلامی و البته آرش رضاوند همگی فصل نخست حضور خود را در استقلال تجربه می کنند اما کیفیت بسیار بالایی از خود نشان داده اند و ثابت کرده اند که خریدهای بسیار خوبی هستند و باید قراردادشان تمدید شود.

معمولا بازیکنان جدید برای سازگاری با شرایط جدید به زمان نیاز دارند اما خریدهای تازه وارد استقلال خیلی زود جواب دادند و این تیم بعد از چهار سال به صدر جدول رده بندی رسیده است.

هجمه ها و انتقادهای هواداران به سوی مدیریت باشگاه است و از همان ابتدایی فصل انتقادهای زیادی از فتحی مدیر عامل شد اما نباید زحمت های او را با این همه خرید خوب نادیده گرفت و البته آوردن مربی صاحب سبک که اصلا کار آسانی نبود.

این استقلال باشکوه و زیبا و مربی که در شکل دریافت آن نقش بسیار زیادی داشته است حاصل زحمات هیئت مدیره این باشگاه است و نباید به راحتی از کنار این مسئله گذشت هر چند که انتقادهای هم به هیئت مدیره و مدیر عامل هم وجود دارد اما بستن چنین تیم باکیفیتی آن هم در شرایطی که بیشتر تیم ها مسائل مالی زیادی دارند اصلا کار آسانی نیست.

استقلال باید این خریدهای باکیفیت خود را حفظ کند و اگر استراماچونی برشود و این بازیکنان هم حفظ شوند تیم آبی پوش می توانند مانند پرسپولیس برانکو نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 576

به "یک تغییر فوق العاده و مثبت در استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تغییر فوق العاده و مثبت در استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید