کشف مجسمه نیم تنه نخستین امپراطور روم باستان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کارگران ساختمانی که در Isernia، شهری در جنوب مرکزی ایتالیا، مشغول بازسازی بودند که ناگهان یک پرتره از دست رفته یک حاکم باستان را کشف کردند؛ پرتره ای که شامل یک سر مرمر هوازد بود و آن روزهای امپراطوری در روم باستان را به نمایش درمی آورد.

کشف مجسمه نیم تنه نخستین امپراطور روم باستان

محققان گمان می نمایند که این شکل مرمر، آگوستوس را نشان می دهد که از سال 27 قبل از میلاد به اسم نخستین امپراطور روم حکومت می کرد. در واقع آگوستوس، پسر خواننده ژولیوس سزار، تا زمان مرگش در 14 بعد از میلاد، بر دوره استعمار و رشد شاهنشاهی بسیار نظارت داشت.

بر اساس بیانیه ای که به وسیله اداره باستان شناسی دولت محلی در فیس بوک منتشر شده است، علاوه بر بینی آسیب دیده و از دست دادن بقیه بدن آن، سر نسبتا سالم مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایتالیا ANSA، دانشمندان هنگام بازسازی دیوارهای شهر تاریخی Isernia که قسمت هایی از آن ها تحت روم سلطنتی ساخته شده بودند، این مجسمه سر را کشف کردند. بعلاوه دیوارها در حین کارهای قبلی حفاری فرو ریخته اند که کوشش ها برای بازسازی آن ها در یک شهر کوچک بحث برانگیز است.

سرپرست دورا کاتالانو و باستان شناس ماریا دیلتا کلمبو ، که هر دو نظارت بر پروژه نو را بر عهده دارند، در مصاحبه با isNews گفته اند که بعضی از افراد محلی حمایت و حفاظت از دیوارهای تاریخی را با ستون های بتونی پیشنهاد داده اند؛ اما ما تاکید کردیم که راهکار عملی نیست، به این علت که شمع گذاری باعث از بین رفتن پایه دیوارها و هر گونه اثری از حضور باستان در منطقه می گردد. در عوض، باستان شناسان که از 30 مارس کار خود را شروع کردند، در کوششند تا دیوارها را به گونه ای بازسازی نمایند که ضمن حفظ میراث فرهنگی، یکپارچگی ساختاری آن ها تقویت گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1647

به "کشف مجسمه نیم تنه نخستین امپراطور روم باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجسمه نیم تنه نخستین امپراطور روم باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید