چین: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای دنیا است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون مبنی بر کوشش چین برای تقویت زرادخانه هسته ای خود، تأکید کرد که آمریکا خود بزرگترین تهدید هسته ای دنیا به شمار می رود.

چین: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین روز آدینه در یک نشست خبری از آمریکا به عنوان بزرگترین تهدید هسته ای دنیا یاد کرد.

این مقام چینی در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون که در آن کوشش شده بود تهدید به عنوان یک تهدید هسته ای بزرگ برای دنیا طی یک دهه آینده جلوه داده گردد، گفت: ایالات متحده در سال های اخیر فرایند توسعه برنامه های نظامی خود در حوزه های هسته ای، هوافضا، سایبری و موشک های مافوق صوت را سرعت بخشیده است که ما طی بیانیه ای در وب سایت وزارت دفاع جمهوری خلق چین درباره آن صحبت نموده ایم.

وی اضافه کرد: نمایندگان این وزارتخانه [وزارت دفاع چین] بعلاوه به این نکته اشاره نموده اند که ایالات متحده اخیراً وارد یک توافق دفاعی-امنیتی با استرالیا و بریتانیا شده است که این توافق خطر اشاعه سلاح های هسته ای را به شدت افزایش می دهد و ضربه ای جدی به ساختار بین المللی منع اشاعه سلاح های هسته ای می زند.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام نمود: ایالات متحده بزرگترین زرادخانه سلاح های هسته ای دنیا را در اختیار دارد و هنوز در حال تقویت آن است. ایالات متحده همچنان بزرگترین منبع تهدیدات هسته ای در دنیا محسوب می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1795

به "چین: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا بزرگترین تهدید هسته ای دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید