چرا این میوه می تواند به چربی سوزی یاری کند؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، محققان مستقر در دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا و واحد حرکت شناسی و مدیریت ورزشی دانشگاه گونزاگا می خواستند با انجام آزمایشی، دریابند که آیا هنگام ورزش که بدن اسید های چرب را برای فراوری انرژی تجزیه می نماید، خوردن مقداری فشرده بلوبری می تواند فرایند چربی سوزی را تسریع کند.

چرا این میوه می تواند به چربی سوزی یاری کند؟

در این تحقیق آمده است: در این مطالعه برای نخستین بار آنالیز شده است که در مردان سالم و ورزیده با استفاده از ورزش دارای شدت میانه طی برنامه ای ورزشی با هدف بیشینه سازی چربی سوزی، آیا مصرف بلوبری وحشی باعث افزایش اندازه چربی سوزی (FA-ox) می گردد، یا خیر.

بلوبری دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که طبق مطالعات اخیر، ممکن است به افزایش چربی سوزی منجر گردد.

شرکت کنندگان این تحقیق، 11 مرد دوچرخه سوار سالم بودند، پرسش هایی در خصوص شرایط سلامتی شان از آنان پرسیده شد، و در 40 دقیقه دوچرخه سواری با شدت میانه شرکت کردند. محققان در فواصل 10 دقیقه ای دوچرخه سواری، از شرکت کنندگان نمونه خون مویرگی (از سر انگشتان) گرفتند.

آن ها دو هفته، روزانه 25 گرم پودر بلوبری وحشی خشک منجمد حاوی 375 گرم آنتوسیانین مصرف کردند، سپس همان دوچرخه سواری 40 دقیقه ای انجام گرفت و بازهم در حین این فرایند از آن ها خون گرفتند.

طبق یافته های این محققان، اندازه چربی سوزی پس از 20 دقیقه دوچرخه سواری 19.7 درصد، پس از 30 دقیقه 43.2 درصد، و در 40 دقیقه 31.1 درصد افزایش داشت.

طبق این یافته ها، ورزشکاران پس از مصرف بلوبری، چربی بیشتری می سوزانند.

بلوبری بعلاوه می تواند به ماهیچه ها در حفظ ذخایر کمیاب گلیکوژن یاری کند که منبع اصلی انرژی بدن است و از لحاظ نظری، به بدن اجازه می دهد مدت طولانی تری ورزش کند و کارایی بهتری داشته باشد.

در این مطالعه خاطرنشان شده است که با تشدید تمرین، سرعت چربی سوزی کاهش می یابد و تامین سوخت کافی متوقف می گردد.

با از بین رفتن انرژی ناشی از چربی سوزی، بدن آغاز به مصرف ذخایر گلیکوژن خود - متشکل از کربوهیدرات ها - می نماید و با کاهش سطح گلیکوژن، خستگی بیشتر، و کارایی ورزشی محدود می گردد.

طبق یافته های این تحقیق، در فواصل 10 دقیقه ای که خون شرکت کنندگان گرفته می شد، آنان ذخایر کمتری از گلیکوژن وابسته به کربوهیدرات سوزاندند.

منبع: نیویورک پست

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2145

به "چرا این میوه می تواند به چربی سوزی یاری کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا این میوه می تواند به چربی سوزی یاری کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید