شرایط کنونی شکننده و ناپایدار است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: علیرغم تبدیل شرایط شهرهای قرمز استان به نارنجی، این شرایط پایدار نیست و هر لحظه احتمال تغییر آن می رود.

شرایط کنونی شکننده و ناپایدار است

سید موسی خادمی شامگاه 13 آذرماه، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مردم استان در رعایت محدودیت هایی که طی روزهای اخیر اعمال شده بود، شرایط سه شهر قرمز استان به نارنجی تغییر پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه تمام شهرهای استان در شرایط نارنجی و یک شهر در شرایط زرد قرار گرفته است، توضیح داد: علیرغم تبدیل شرایط شهرهای قرمز استان به نارنجی، اما این شرایط پایدار نیست و هر لحظه احتمال تغییر می رود.

استاندار لرستان اظهار داشت: شرایط کنونی نباید منجر به این گردد که مردم گمان نمایند شرایط عادی شده و رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته گردد، زیرا هر لحظه احتمال اینکه به شرایط قرمز بازگردیم وجود دارد.

خادمی افزود: باید در نظر داشته باشیم زمانی که به شرایط خطر و قرمز کرونایی وارد می شویم علاوه بر تهدید سلامتی مردم، اقتصاد نیز به مخاطره می افتد، زیرا مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر و در نتیجه تعطیلی کسب وکارها هستیم.

وی با بیان این نکته که با تغییر شرایط این سه شهر، از روز شنبه محدودیت های مربوط به سطح نارنجی در آن ها اعمال خواهد شد، اضافه نمود: به عنوان مثال جریمه یک میلیون تومانی ورود خودرو به این شهرها در شرایط قرمز به 500 هزار تومان در شرایط نارنجی کاهش می یابد.

استاندار لرستان همچنین ادامه فعالیت کسب وکارهای سطح 1 و 2 را در این شهرها از روز شنبه دیگر اقدام قابل اجرا مطرح نمود و یادآور شد: با توجه به شرایط نارنجی این شهرها، مقررات منع آمد و شد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح در شهرهای دارای جمعیت بالای 200 نفر مانند خرم آباد و بروجرد کماکان به قوت خود باقیست ولی در شهرستان سلسله این محدودیت دیگر اجرا نخواهد شد.

خادمی ضمن تقدیر از همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه داد: از مردم استان می خواهیم همچنان با پرهیز از حضور در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم یا عروسی و دورهمی های خانوادگی، ما را در رسیدن به یک شرایط پایدار و حرکت به سمت شرایط زرد و حتی سفید کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1269

به "شرایط کنونی شکننده و ناپایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کنونی شکننده و ناپایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید