واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور چین به عربستان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد، واشنگتن از هیچ کشوری نمی خواهد بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کند.

واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور چین به عربستان

به گزارش خبرنگاران، سی ان ان نوشت: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره اینکه آیا سفر شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به عربستان چالش مستقیمی برای منافع آمریکا در منطقه است یا خیر، گفت: همانطور که می دانید رهبران خارجی به کشورهای دنیا سفر می نمایند و روابط دوجانبه ای دارند. ما به هیچ وجه از هیچ کشوری نخواستیم بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کند. اگر دوستان ما و شرکایمان در خاورمیانه می خواهند با شی جینپینگ ملاقات و درباره مسائلی صحبت نمایند این حق آن هاست و ما به این حق احترام می گذاریم.

وی گفت: چیزی که برای آمریکا مهم است روابط و منافع امنیتی اش در خاورمیانه در سطح دوجانبه و با طرف های مختلف است. علت بزرگی پشت سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان در ماه ژوئیه وجود دارد. ما مسائل زیادی در خاورمیانه داریم که برایمان مهم است و فقط موضوع امنیت انرژی نیست. ما روی این مسئله متمرکز شده ایم اما از کشورهای دیگر هم نمی خواهیم بین چین و آمریکا یکی را انتخاب نمایند.

قرار است رئیس جمهور چین چهارشنبه وارد ریاض گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2090

به "واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور چین به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کاخ سفید به سفر رئیس جمهور چین به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید