هک شدن اطلاعات پزشکی 4 میلیون آمریکایی در 4 ماه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت آمریکا از ابتدای سال 2019 میلادی تا به امروز، اطلاعات مربوط به مراقبت های درمانی 4.25 میلیون نفر از شهروندان امریکا به دست هکرها افتاده است.

هک شدن اطلاعات پزشکی 4 میلیون آمریکایی در 4 ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینفوسکیوریتی، سرقت این حجم از اطلاعات ناشی از انجام پیروز 142 حمله توسط سارقان مجازی بوده است. در مجموع 90 درصد از این حملات پیروز بوده و به سرقت اطلاعات مربوط به مراجعه اشخاص به بیمارستان ها، سوابق آزمایش های پزشکی، نسخه ها و غیره منجر شده است.

از ابتدای سال 2019 میلادی تا به امروز اطلاعات مربوط به مراقبت های درمانی 4.25 میلیون نفر از شهروندان امریکا به دست هکرها افتاده است. بیشترین تعداد قربانیان مربوط به دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن است که در جریان حملات هکری شاهد سرقت اطلاعات 973 هزار نفر بوده است. علت پیروزیت این حمله، هک شدن آدرس ایمیل یکی از کارمندان این دانشکده بوده که زمینه نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات را توسط آنها فراهم کرده است.

رتبه دوم در این زمینه مربوط به مرکز جراحی تخصصی دانشگاه کلمبیاست که هکرها اطلاعات 400 هزار بیمار مراجعه کننده به آن را سرقت کرده اند. رتبه سوم هم به مرکز درمانی یوکان تعلق دارد که هکرها داده های 327 هزار مراجعه کننده به آن را به دست آورده اند.

در تازه ترین حمله پیروز از این دست در آمریکا هم داده های پزشکی نزدیک به 207 هزار نفر توسط یک باج افزار به سرقت رفته است.

بر اساس آمار موجود از سال 2009 بدین سو، 2698 حمله هکری به مراکز درمانی و پزشکی آمریکا اجرا شده که منجر به سرقت اطلاعات 195.4 میلیون نفر در ایالات متحده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 136

به "هک شدن اطلاعات پزشکی 4 میلیون آمریکایی در 4 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک شدن اطلاعات پزشکی 4 میلیون آمریکایی در 4 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید