نقشه برداری از کف یک پنجم اقیانوس های جهان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، امروزه اطلاعات انسان ها از سطح ماه بیشتر از کف اقیانوس است و محققان امیدوارند با استفاده از فناوری های جدید نقشه برداری این شرایط را تغییر دهند.

نقشه برداری از کف یک پنجم اقیانوس های جهان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، اجرای طرح سی بد 2030 به دانشمندان امکان داده تا از کف 19 درصد از اقیانوس های جهان نقشه برداری کنند.

این کار با استانداردهای بالایی اجرا شده تا دانش بشر در این زمینه ارتقا یابد. اجرای طرح یادشده از سال 2017 آغاز شد و در این سال از کف شش درصد از اقیانوس ها نقشه برداری شد. در سال 2019 نیز از 5.6 میلیون مایل مربع دیگر نقشه برداری شد و حالا این رقم به 19 درصد از کل سطح کف اقیانوس های کره زمین رسیده است.

طرح یادشده با مشارکت بیش از 133 سازمان، موسسه و نهاد مختلف اجرا می شود و برخی از داده های به دست آمده در جریان اجرای این طرح به طور عمومی به اشتراک گذاشته می شود.

البته هنوز برای تکمیل این طرح راه درازی در پیش است ولی امید می رود تا سال 2030 نقشه برداری از کف اقیانوس های سراسر جهان به سرانجام برسد. محققان می گویند با افزایش اطلاع از شرایط کف اقیانوس ها می توان برای حفاظت بهتر از محیط زیست، یافتن راستا بهتر برای عبور کابل های اینترنتی زیردریایی و غیره برنامه ریزی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 983

به "نقشه برداری از کف یک پنجم اقیانوس های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه برداری از کف یک پنجم اقیانوس های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید