نحوه فعالیت مرکز اهدای خون قم در نوروز

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر کل انتقال خون استان ساعت کار مرکز اهدای خون حضرت روح الله را در ایام نوروز خاطرنشان کرد.

نحوه فعالیت مرکز اهدای خون قم در نوروز

مرتضی نوریان با بیان اینکه مرکز اهدای خون روح الله قم در ایام نوروز پذیرای مردم نوع دوست و نیکوکار خواهد بود، گفت: این مرکز واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان امام صادق (ع) در ایام نوروز به غیر از روز های آدینه از ساعت 7:30 تا 13:30 پذیرای اهدا کنندگان است.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با توجه به احتیاج همیشگی بیماران به خون و فرآورده های آن و ضرورت اهدای مستمر خون در تمامی ایام سال و ایام تعطیلات نوروزی، درخواست ما ادامه داشتن استمرار اهدای خون در این ایام است.

او گفت: هیچگونه نگرانی و تهدیدی برای ابتلای مراجعه کنندگان به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون قم وجود ندارد چرا که یکی از شرط های مهم برای اهدا خون، سلامتی کامل و نداشتن علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی است که این موضوع موجب شده تا مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون از سلامتی بالاتری نسبت به سایر اماکن برخوردار باشند.

او گفت: اداره کل انتقال خون نهایت دقت را برای سلامت افراد اهداکننده خون مبذول داشته و تا از این سلامت کامل اطمینان پیدا نکند، اقدام به گرفتن خون ازداوطلبان اهدای خون نخواهد کرد.

نوریان گفت: افراد بعد از اهدای خون می توانند با نوشیدن مایعات تا دو الی سه ساعت، حجم خون ازدست رفته را به گردش خون خود بازگردانند و هیچ مسئله ای ایجاد نخواهد شد.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1958

به "نحوه فعالیت مرکز اهدای خون قم در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت مرکز اهدای خون قم در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید