مقاله: با نان های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، جزیره کوهستانی ساردینیا که زمانی بخشی از پادشاهی پیمونت-ساردنی بود، از نظر رژیم غذایی با سرزمین اصلی ایتالیا تفاوت دارد. نمادین ترین غذای این خطه از جهان، پانه کاراسائو (pane carasau) محسوب می شود که یک نان مسطح نازک است و با اینکه به عنوان نانی کلاسیک به شمار می رفت؛ اما مردم ساردینیا تغییراتی در آن ایجاد کردند که آن را به نانی ایده آل در طول مسافرت تبدیل نموده است. پس از آنکه این نان مسطح در تنور پف می نماید، آن را به صورت افقی به دو تکه نازک تر بریده و مجدداً در تنور می گذارند که همین روش نان را به حدی خشک می نماید که برای ماه ها ماندگاری دارد.

مقاله: با نان های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

نان تخم مرغی (egg bread)، از آرد گندم تهیه می شود که روی هرکدام، یک تخم مرغ کامل پخته شده قرار گرفته است. این خوراکی هواداران زیادی در خیابان های سئول دارد و به صورت داغ برای صبحانه یا هروقت دیگری از روز خورده می شود. اگر به این نان، ژامبون، پنیر و جعفری خرده شده اضافه شود، مزه شور و شیرین دلچسبی به نان می دهد و آن را به میان وعده ای گرم و خوشمزه برای مردم کره جنوبی تبدیل می نماید که در روزهای بلند زمستان، آن ها را سیر نگه می دارد.

در سنتی ترین روش تهیه نان Broa de milho، ذرت و گندم سیاه با آسیاب سنگی له شده و سپس الک و در تغاری چوبی ورز داده می شود. زمانی که این نان ساده روستایی در تنورهای سنگی قرار می گیرد که با زغال چوب داغ شده است، ترک های زیادی روی نان شکل می گیرد. روی تنور را نیز با خمیر نان می پوشانند که مثل تایمر فر عمل می نماید و وقتی نان حاضر است که نوار خمیر دور تنور به رنگ قهوه ای درآمده باشد. اروپایی ها تا پیش از ورودشان به آمریکا، ذرت را نچشیده بودند؛ اما در منطقه ها شمالی پرتغال که شرایط خاک برای کشت گندم مناسب نیست، مورد استقبال نهاده شد.

منبع مقاله: با نان های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1778

به "مقاله: با نان های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با نان های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید