معروف ترین غذا های ژاپنسوشی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سوشی

غذاهای ژاپن جزء عجیب ترین غذاهایی هستند که احتمالا تا به حال دیده باشید. البته بهتر است ابتدا با فرهنگ غذایی مردم این سرزمین آشنا شوید. همانطور که احتمالا در فیلم ها دیده اید ژاپنی ها بوسیله دو عدد چوب غذا می خورند. غذاهای ژاپن عطر و طعم بسیار جالبی دارند. احتمالا به رستوران های ژاپنی رفته باشید و با نام های عجیب و غریب این غذاها رو به رو شده باشید. ما در این مطلب شما را با معروف ترین غذا های ژاپن آشنا می کنیم. یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی سوشی است. البته این غذا را بزرگترین هدیه غذایی به فرهنگ غذایی دنیا می دانند. مهم ترین نکته در غذای سوشی تازگی و شادابی مواد غذایی است که البته هنر آشپز نیز حرف اول را می زند. شاید همه افراد از خوردن سوشی لذت نبرند در واقع اینکه شما از خوردن این غذا لذت ببرید یا نه بستگی به این دارد که رابطه شما با ماهی و غذاهای دریایی چگونه است زیرا این غذا طعم خاصی دارد. در پخت این غذا از برنج و ماهی خام استفاده می گردد که چاشنی آن فلفل است این مواد فشرده شده از طریق جلبک پیچیده می شوند. برای درست کردن این غذا زحمت زیادی کشیده می گردد و آماده سازی آن بسیار سخت است. این غذا جزء غذاهای بسیار لوکس ژاپنی است که گرانقیمت هم است. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

معروف ترین غذا های ژاپنسوشی

چیراشی دان

در این غذا هم مانند سوشی از ماهی خام استفاده می گردد منتها اندازه آن نسبت به سوشی کمتر است. در چیراشی دان از یک ماهی خاص استفاده می گردد البته در این غذا از ماهی قزل آلا و خاویار هم استفاده می نمایند. در این غذا ماهی و خاویار به همراه انواع ترشی و سبزیجات مخلوط استفاده شده و به آنها سس سویا اضافه می گردد تا مزه خاصی به آن بدهد. این خوراک بسیار خوشرنگ و مجذوب کننده است که هرکسی را به خود جذب می نماید. این غذا شبیه آبگوشت ایرانی ها سرو می گردد.

تمپورا

تمپورا از غذاهایی است که از یک کشور دیگر به ژاپن وارد شده ولی در این کشور پیشرفت نموده و معروف شده است. این غذا در قرن شانزدهم از پرتغال به ایران وارد شده اما ژاپنی ها با سلیقه ای که به خرج دادند باعث ایجاد طعم و رنگ جدیدی در این غذا شدند.

یکی از مواد اصلی این غذا میگو است اما برخی از افراد از ماهی هم برای تمپورا استفاده می نمایند. مواد این غذا پیش از پخت بوسیله مارچوبه مزه دار می شوند و از میگوهای درشت در پخت آن استفاده می گردد. ژاپنی ها اعتقاد دارند که میگو باید با یک ضربه چاقو بریده گردد تا خوب از آب در آید.

رامن

رامن یکی دیگر از معروف ترین غذا های ژاپن است که دارای ظاهری ساده و زیبا است. این غذا شبیه سوپ است و بسیار رنگارنگ می باشد. برای خوردن این غذا از دو چوب استفاده می گردد. این غذا بسیار مقوی بوده و در آن از چربی و گوشت استفاده می گردد به همین علت جزء غذاهای سنگین است. رشته استفاده شده در این غذا جزء رشته های خاص است که باید از فروشگاه های مخصوصی خریداری گردد.

سایر معروف ترین غذا های ژاپن هم از هواداران زیادی برخوردارند که در پخت هر کدام، از مواد غذایی متنوعی استفاده می گردد. هر چند همه افراد غذاهای ژاپنی را دوست ندارند اما آنهایی که این غذا را چشیده اند هوادار غذاهای ژاپنی شده اند. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1809

به "معروف ترین غذا های ژاپنسوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذا های ژاپنسوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید