معرفی جشنواره های گوناگون کانادا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کانادا یکی از مدرن ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا است که علاوه بر ویژگی های توسعه یافتگی، دارای باور و سنت های دیرینه ای هم است. مردم کانادا در تمام فصول سال جشن های بزرگی برپا می نمایند که علاقه مندانی در سراسر دنیا دارد.

معرفی جشنواره های گوناگون کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آشنایی با جشنواره های کانادا

کانادا یکی از مدرن ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا است که علاوه بر ویژگی های توسعه یافتگی، دارای باور و سنت های دیرینه ای هم است. مردم کانادا در تمام فصول سال جشن های بزرگی برپا می نمایند که علاقه مندانی در سراسر دنیا دارد.

باوجودآنکه کانادا نزدیک به قطب شمال است اما شور و حرارت مردم اینجا همچون نقاط استوایی گرم و پرحرارت است. اسکیموها به خوبی بلد هستند که چگونه شاد و شادمان زندگی نمایند که البته گردشگران بسیاری را هم علاقه مند به این ویژگی مثبت خود نموده اند.

گردشگران ایرانی معمولاً با خرید بلیط ونکوور و بلیط تورنتو بیشتر در این شهرها گشت وگذار می نمایند. اما در این مطلب با جاذبه های دیدنی دیگر شهرهای کانادا آشنا می شویم.

کارناوال زمستانی کبک

بدون اغراق این فستیوال یکی از بزرگ ترین کارناوال های زمستانی است که هرساله در استان کبک کانادا برگزار می گردد و در مهیج بودن چیزی کم و کسر ندارد.

در اواسط زمستان زمان برگزاری آن فرا می رسد و به طور معمول دو هفته و نیم ادامه می یابد. این فستیوال معجونی از جذابیت های گوناگون برای شرکت نمایندگان است. یکی از مهم ترین المان های این کارناوال آدم برفی مشهور به نام بونهوم است که به نوعی رهبری مراسم را بر عهده دارد.

فعالیت های این مراسم زمستانی به صورت شبانه روزی است و در سرتاسر شهر بادکنک های بزرگ، چراغ های پرنور و مجسمه های یخی قابل مشاهده می باشد که وجهه شهر را دگرگون ساخته است. از دیگر برنامه های این جشن می توان به مسابقات سورتمه سواری، اسب سواری و ساخت مجسمه یخی اشاره نمود.

زمان برگزاری بهمن ماه

زمستان

این مراسم دقیقاً از همان دسته رویدادهایی است که شرکت نمایندگان در آن یخ می زنند.

این فستیوال به صورت سالانه در أوتاوا برگزار می گردد و یکی از پر بازدیدترین رویدادهای زمستانی در کانادا است که به مدت سه هفته ادامه دارد.

مکان های موردنظری برای این مراسم تعبیه شده که می توان انواع ورزش های مهیج و یخی را انجام داد. البته پیست های اسکی یخ بیشتر از هر جای دیگری موردتوجه قرار می گیرد. غرفه های فروش غذا هم ازجمله مواردی است که نباید از آن غافل شد.

زمان برگزاری بهمن ماه

جشنواره لاله

از تماشای هزاران دسته گل که در چندرنگ است و عطر دل فریبی دارد، لذت می برید؟ در بهار کانادا شما را به بزرگ ترین جشنواره گل در دنیا دعوت می نماید که به تماشای یک میلیون لاله بنشینید.

شهر اوتاوا علاوه بر میزبانی جشنواره گل لاله، آتش بازی و اجرای موسیقی را به تماشاگران هدیه می دهند تا با یک خاطره شیرین به سرزمین خود بازگردند.

زمان برگزاری اردیبهشت ماه

کَلگری اِستمپید

اگر به فیلم های وسترنی علاقه مند هستید این جشنواره را از دست ندهید. کَلگری اِستمپید در واقع یک جشن فرهنگی است که مردم شهر خاطرات سنت های روستایی آمریکای شمالی و کابوی را مرور می نمایند.

تمام شهر کلگری با مضامین گاوچرانی تزئین شده و مردم لباس و کلاه های کابوی بر سر گذاشته تا در جشن شرکت نمایند. مسابقات برگزاری شده هم در همین تم است که جایزه های بسیار هنگفتی را برای برندگان در نظر گرفته اند.

مثلاً در فینال یکی از مسابقات بیش از یک میلیون دلار به برنده جایزه می دهند.

زمان برگزاری بین ماه تیر و مرداد به مدت 10 روز

جشنواره کمدی

ورود افراد اخمو ممنوع! یکی از شادترین جشن های که در کانادا برگزار می گردد و همه حضار را به خنده وامی دارد همین جشنواره کمدی است. شهر مونترال پذیرای افراد زنده دل و خوش است تا در گرم ترین فصل سال، صدای خنده افراد را در شهر طنین انداز کند. این فستیوال شامل جشن های خیابانی، تئاتر و استندآپ کمدی است که ازدحام گردشگران برای حضور در این مراسم بسیار زیاد و به بیش از دو میلیون می رسد.

اگر دلتان یک تفریح متفاوت می خواهید، تابستان سال بعد در بزرگ ترین جشنواره کمدی دنیا در مونترال شرکت کنید.

زمان برگزاری تیرماه

کارناوال کاریبانا

شهر تورنتو در غافلگیر کردن گردشگرانش تبحر خاصی دارد. یکی از همین موارد، جشن شاد و داغ کاریبانا است که به صورت خیابانی برگزار می گردد و بیش از دو میلیون نفر برای حضور در آن شرکت می نمایند.

کارناوال کاریبانا را باید یکی از قدیمی ترین جشن های این سرزمین دانست که از سال های دور تا به اکنون در حال برگزاری است و یکی از بهترین مرجع های شناخت فرهنگ و سنت های کشور کانادا است. در روز مراسم هزاران نفر لباس های رنگی بر تن می نمایند و در خیابان رژه می فرایند که همراه با آن به آوازخوانی و پایکوبی می پردازند. نمایشگاه، رویدادها متنوع و کنسرت از دیگر مراسم های این روز است.

زمان برگزاری مردادماه

برای اطلاع از شرایط ویزای کانادا به سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 88880000-021 تماس حاصل نمایید.

منبع: نمناک
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 734

به "معرفی جشنواره های گوناگون کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جشنواره های گوناگون کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید