مانده این غذاها را هرگز نخورید!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بعضی از خانم ها اقدام به تهیه انواع غذا برای روزهای بعد می نمایند در حالی که این کار صحیح نیست، بعضی غذاها هستند که هرگز نباید مانده آن ها را مصرف کنید.

مانده این غذاها را هرگز نخورید!

یکی از اقداماتی که می توانید به جای بیکار نشستن در خانه انجام دهید، درست کردن یک ماده غذایی سالم برای روز بعد است که کار شما را جلو بیندازد. برخی از مواد غذایی هستند که نمی توان برای روز بعد درست کرد زیرا این غذاهای مانده خطرناک می باشند و باعث ایجاد بیماری می شوند. با مجله اینتزنتی دلتا همراه باشید.

غذاهای مانده خطرناک

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی سالمونلا است. روش های پخت تخم مرغ به این گونه است که شما باید حرارت ملایمی برای یک مدت زمان کوتاه به آن بدهید که ممکن است باکتری ها را از بین نبرد. نگه داشتن تخم مرغ در دمای اتاق برای هر مدت زمانی عامل ایجاد رشد باکتری در آن می گردد و سطح آسیب رسانی آن به مرور افزایش پیدا می نماید. پس بهتر است تخم مرغ ها را تازه مصرف کنید و حتی به صورت پخته شده هم آن ها را زیاد نگه ندارید.

سیب زمینی

سیب زمینی در محیط های گرم تر و مدت زمان طولانی تر از تخم مرغ، می تواند عاملی برای ایجاد بیماری باشد. پس باید آن را در جای خنک نگه دارید زیرا باکتری ها در محیط کم اکسیژن روی سطح سیب زمینی زنده باقی می مانند و وارد بدن خواهند شد.

اسفناج

اسفناج همچون چغندر یکی دیگر از غذاهای حاوی نیترات است. برای اینکه نیترات از این مواد غذایی به بدن شما منتقل نگردد، بهتر است اسفناج را خام مصرف کنید و یا اگر آن را پختید، همان لحظه مصرف کنید. مطلب هشدار، قهوه برای این افراد مرگبار است! را نیز از دست ندهید.

غذای رستورانی

غذای رستورانی اصلا غذای مناسبی برای نگهداری نیست. غذای رستورانی به مقدار کافی نمی تواند در برابر رشد باکتری و میکروب مقاومت کند و معمولا مناسب برای نگهداری داخل فریزر هم نخواهد بود. پس بهتر است این غذاها را در همان رستوران مصرف کنید و برای فردا نگه ندارید.

غذای دریایی

ماهی تازه حاوی امگاهای بسیار سالم است اما خطر فراوری سم در آن وجود دارد و به راحتی خراب می گردد. باکتری موجود در ماهی مانده در دمای بسیار گرم به سرعت رشد می نماید؛ حتی دمای اتاق هم آن را به هم می ریزد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب اگر این 4 نشانه را دارید مرگ شما نزدیک است! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2104

به "مانده این غذاها را هرگز نخورید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "مانده این غذاها را هرگز نخورید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانده این غذاها را هرگز نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید