مال استریت تا خاتمه مردادماه به اینترنت پرسرعت متصل می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستای مال ملا (مال استریت) در کهگیلویه و بویراحمد تا انتها مرداد ماه به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.

مال استریت تا خاتمه مردادماه به اینترنت پرسرعت متصل می گردد

سید جمال هادیان طبایی زواره مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با بیان اینکه شبکه اینترنت روستای مال استریت تکمیل می گردد، گفت: این روستا که در کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است از مکان هایی است که 85 درصد مردم آن در بورس فعالیت دارند. درواقع درآمد اصلی آنها سرمایه گذاری در بورس است که به عنوان شغل دوم محسوب می گردد.

اکثریت ساکنان این روستا در بورس سهامدار هستند

وی اضافه نمود: شغل اول اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است، اما با توجه به این که آنها علاقه زیادی به فعالیت های مالی دارند اکثریت ساکنان این روستا در بورس سهامدار هستند.

وی اضافه نمود: مدتی قبل فیلمی را در بخش فارس من خبرنگاران در باره این روستا مشاهده کردم که متوجه مهمترین مشکل اهالی این روستا که اینترنت پرسرعت است شدم که بلافاصله این موضوع را با بخش مدیریت توسعه ارتباطات روستایی USO در میان گذاشتم که نتیجه آن این شد که اینترنت پرسرعت برای این روستا تا آخر مرداد ماه انجام می گردد.

این روستا از اینترنت نسل چهارم ایرانسل و همچنین ADSL خانگی برخوردار است

هادیان توضیح داد: در حال حاضر این روستا از اینترنت نسل چهارم ایرانسل و همچنین ADSL خانگی برخوردار است اما تا انتها ماه جاری این روستا به شبکه پرسرعت اینترنت همراه اول مجهز خواهد شد.

با شبکه ملی اطلاعات کسب و کارهای بومی و تاریخی کشور توسعه می یابد

وی اضافه نمود: یکی از دستاوردهای تکمیل شبکه ملی اطلاعات و گسترش اینترنت در تمامی روستاها و شهرهای کشور این است که کسب و کارهای بومی و تاریخی کشور توسعه یافته و همچنین قشر تحصیل نموده و صاحبان مشاغل می توانند در زادگاه خود به فعالیت مالی بپردازند. همچنین در این راستا بوم گردی نیز توسعه خواهد یافت.

روستاهای هم ردیف مال استریت در کشور زیاد داریم

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پررنگ شدن شبکه ارتباطات روستایی ادامه داد: روستاهای هم ردیف مال استریت در کشور زیاد داریم که دارای صنایع دستی و محصولات قابل توجهی از نظرکیفیت هستند که خوشبختانه در این رابطه باید بگویم تا انتها سال 99 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، به طوری که همه روستاها دارای اینترنت 3G یا 4G متصل خواهند شد.

وی در انتها گفت: طبق تعریف وزارت کشور مکان هایی که بیش از 20 خانوار داشته باشند به عنوان روستا شناخته خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1043

به "مال استریت تا خاتمه مردادماه به اینترنت پرسرعت متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مال استریت تا خاتمه مردادماه به اینترنت پرسرعت متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید