لوکاپوک و ارباب موش ها به بازار کتاب آمد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ لوکای 11ساله تصورش را هم نمی کرد که تعطیلاتش چنین شروعی داشته باشد: شب بود و او دوباره در خانه تنها بود. وقتی نگاه لوکا به پنجره باز می افتد، به موقع متوجه می شود که اسکوتی، گربه پیر، یواشکی از خانه بیرون رفته است. لوکا با کنجکاوی و سماجت گربه را دنبال می کند و ناگهان از وسط گورستان بسیار بزرگ شهر سردرمی آورد. اینجاست که می فهمد او تنها کسی نیست که این موقع شب در این گورستان است. صدها گربه آنجا جمع شده اند و اسکوتی رییس این گردهمایی بزرگ است. اما اسکوتی با این گردهمایی اسرارآمیز چه ارتباطی دارد؟ لوکا متوجه می شود که خطر بزرگی گربه ها را تهدید می کند و از قرار معلوم فقط اسکوتی می تواند از این فاجعه جلوگیری کند. لوکا هم باید یک طوری به گربه خودشان کمک کند ولی وقت کمی برای آن ها به جای مانده: گورستان بزرگ شاهد به قدرت رسیدن دوباره موش هاست.

لوکاپوک و ارباب موش ها به بازار کتاب آمد

لوکاپوک و ارباب موش ها را میشاییل کِلِبرگ نوشته و آزاده نیازاده ترجمه کرده است. این مترجم در ابتدای کتاب به چگونگی آشنایی خود با کلبرگ اشاره کرده و گفته است: میشاییل کلبرگ را اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران دیدم. نویسنده ای که در زمره نویسندگان برجسته آلمانی است و تا به امروز برای آثارش پیروز به کسب چندین جایزه ادبی شده است. برای من به عنوان مترجم جالب بود که بدانم انگیزه او برای نوشتن یک رمان بلند بچگانه از کجا ناشی شده است. رمانی که جایزه کتاب بچه ها و نوجوانان سال 2012 میلادی استان زارلند آلمان را دریافت کرده است. این بود که سر صحبت را با او باز کردم. این دومین سفر کلبرگ به ایران بود و همسرش نیز همراهی اش می کرد. وقتی صحبت را به رمان لوکاپوک و ارباب موش ها رساندم، کلبرگ حرف های جالبی برای گفتن داشت. او درواقع این رمان را برای دخترش به رشته تحریر درآورده است و گربه ای که در این رمان از شخصیت های اصلی به شمار می رود هم واقعا در دنیای واقعی وجود دارد..

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

بعد از آن که لوکا با خوردن سوسیس و شیرینی خودش را تقویت کرد و یک دختربچه آسیایی که کنار او روی نیمکت نشسته بود، از روی کتابی که جلویش بود روخوانی کرد، سروکله اسکوتی هم دوباره پیدا شد و آرام در میان بشقاب های روی میز دراز کشید و با لیس زدن خودش را تمیز کرد. برونو و لیزا کنار او نشستند و داستان سرزمین بچه ها را برای او تعریف کردند.

رمان لوکاپوک و ارباب موش ها به قلم میشاییل کلبرگ با ترجمه آزاده نیازاده را کتاب های قاصدک (واحد کودک ونوجوان انتشارات ذکر) در 304 صفحه و به بهای 92 هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2151

به "لوکاپوک و ارباب موش ها به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاپوک و ارباب موش ها به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید