لغو مصوبه مشخص کف نرخی بلیط هواپیما

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری مصوبه انجمن شرکت های هواپیمایی در مورد معین کف نرخی بلیط هواپیما لغو شد.

لغو مصوبه مشخص کف نرخی بلیط هواپیما

میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از لغو مصوبه انجمن شرکت های هواپیمایی درباره معین کف نرخ بلیط هواپیما اطلاع داد. رضوی در مورد علت لغو این مصوبه چنین شرح داد:

در روزهای اخیر انجمن شرکت های هواپیمایی با ابلاغ صورت جلسه ای به شرکت های هواپیمایی با معین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیط در پروازهای داخلی را 600 هزار تومان اعلام نموده بود. با توجه به مغایرت صورت جلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیط هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و بر این اساس، انجمن شرکت های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد:

تمامی شرکت های هواپیمایی موظف هستند، ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیط و اعلام مراتب به تمامی کانال های فروش و توزیع خود، بلیط پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی معین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکت های هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است، به فروش برسانند.

وی در ادامه اضافه نمود:

هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی مجاز به معین کف نرخی یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستند و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفان بر اساس قوانین و مقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

در این راستا، هفته گذشته نیز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد این سازمان با رقابت های ناسالم در فضای فروش بلیط هواپیما اطلاع داده بود. البته طبق گفته های وی، فروش بلیط هواپیما کمتر از نرخ 600 هزار تومان تخلف محسوب نمی گردد و این سازمان برای مقرون به صرفه فروشی بلیط مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: کجارو / ilna.news
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1932

به "لغو مصوبه مشخص کف نرخی بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو مصوبه مشخص کف نرخی بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید