عملیات نظامی بزرگ ارتش یمن در جنوب عربستان ، شمار تلفات آنقدر زیاد است که شمارش سخت است ، هزاران نفر به اسارت گرفته شد ه اند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی نیرو های مسلح یمن از عملیات نظامی بزرگ ارتش موسوم به نصر من الله در جنوب عربستان خبر داد و گفت: در این عملیات هزاران نفر به اسارت گرفته شد ه اند.

عملیات نظامی بزرگ ارتش یمن در جنوب عربستان ، شمار تلفات آنقدر زیاد است که شمارش سخت است ، هزاران نفر به اسارت گرفته شد ه اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن روز شنبه در یک نشست خبری از اجرای عملیات نظامی بزرگ موسوم به نصر من الله در جنوب عربستان خبر داد و گفت که این عملیات چند ماهی است که ادامه دارد.

به گزارش المسیره، سخنگوی نیرو های مسلح یمن گفت که در عملیات نصر من الله در محور نجران (جنوب عربستان)، سه تیپ سعودی متلاشی شدند.

وی تاکید کرد که این عملیات چند ماهی ادامه دارد و طی این مدت دشمنان ما خسارت های جانی و مالی خیلی زیادی را متحمل شده اند.

یحیی سریع تشریح کرد: در عملیات نصر من الله، هزاران نفر که بیشتر آن ها خیانت کار هستند از جمله تعدادی افسر، نظامی و سرباز ائتلاف سعودی به اسارت گرفته شده اند.

یحیی سریع گفت که در این عملیات منحصر به فرد، صد ها کیلومتر از منطقه نجران آزاد شده و تعدادی از سربازان سعودی نیز به اسارت درآمدند.

یک منبع نظامی انصارالله یمن به اسپوتنیک گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات نظامی بزرگی داخل اراضی عربستان در عمق 500 کیلومتری در منطقه نجران انجام دادند که بر اثر آن بیش از 2000 نفر از نظامیان با تابعیت مختلف از جمله عربستانی به اسارت درآمده اند.

این منبع که نامش را فاش نکرد، اضافه کرد: این عملیات قبل از طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن انجام شده و به دلایل نظامی اعلام نشده است. عملیات زمانی انجام شد که ائتلاف سعودی به دنبال عملیات زمینی با هدف اسارت شمار زیادی از نیروهای ما بود اما ما توانستیم که آنها را به محاصره درآوریم و نظامیانش را به اسارت درآوریم و منطقه را پاکسازی کنیم و ادوات و تجهیزات نظامی پیشرفته ای را به غنیمت بگیریم.

منبع مذکور تاکید کرد: عدم اعلام عملیات به دلایل نظامی به منظور حفظ جان اسیران بود زیرا دشمن هنگامی که از عملیات آگاه شد، دست به حملات هوایی زد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 357

به "عملیات نظامی بزرگ ارتش یمن در جنوب عربستان ، شمار تلفات آنقدر زیاد است که شمارش سخت است ، هزاران نفر به اسارت گرفته شد ه اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نظامی بزرگ ارتش یمن در جنوب عربستان ، شمار تلفات آنقدر زیاد است که شمارش سخت است ، هزاران نفر به اسارت گرفته شد ه اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید