طرز تهیه سالاد گرجی؛ یک سالاد مجذوب کننده و خوشمزه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگارانـ سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر دنیا هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به علت ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب لیمو، آب غوره و... تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه گردد که در این صورت ارزش غذایی شان بیش تر می گردد و می توان آن ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

طرز تهیه سالاد گرجی؛ یک سالاد مجذوب کننده و خوشمزه

به گزارش خبرنگاران، سالاد گرجی یکی از انواع سالاد های بین المللی مشهور است که بسیار خوشمزه و پر هوادار است. این سالاد به علت داشتن بادمجان، مرغ، گردو و سبزیجات بسیار مقوی است و می تواند جایگزین وعده غذایی اصلی باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد گرجی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد گرجی

بادمجان کبابی: 4 عدد

فلفل هالوپینو: 2 عدد

فیله مرغ: 250 گرم

گشنیز: 1 دسته

پیاز قرمز: 1 عدد

گردو: 100 گرم

سرکه سفید: یک چهارم فنجان

سرکه بالزامیک: 3 قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیاز ها شرح دهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد ها از آن استفاده کرد.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به مقدار کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند.

نکات مربوط به بادمجان

بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی هاست که در بسیاری از غذا ها از آن استفاده می کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان های چین اول بهره ببرید؛ چون بادمجان های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان های کشیده و گوشتی بهره ببرید.

نکات مربوط به فلفل هالوپینو

فلفل سبز سرشار از مواد مغذی و ویتامین c است که در تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی رگ های قلب، کنترل دیابت، پاک سازی ریه و افزایش اشتها نقش مهمی دارد. فلفل هالوپینو یکی از خوشمزه ترین انواع فلفل سبز است که طعم تند و طبع گرمی دارد و برای تهیه انواع ترشی و سالاد گزینه بسیار مناسبی است. برای تهیه سالاد گرجی می توانید از هر نوع فلفل تند یا شیرین که مطابق ذائقه شما باشد، بهره ببرید.

طرز تهیه سالاد گرجی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا بادمجان و فلفل را کبابی کنید. بادمجان ها را خیلی خوب بشویید و خشک کنید. سپس اجاق گاز یا کباب پز را روشن کنید و بادمجان ها را با پوست روی شعله میانه آتش بگذارید. در حین کبابی شدن هر چند دقیقه یک بار بادمجان ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت های آن به صورت یکنواخت کبابی و پخته گردد. فلفل ها را هم به همین ترتیب کبابی کنید. سپس بادمجان کبابی شده را توی یک ظرف آب خنک بگذارید. بعد از چند دقیقه خیلی آرام پوست بادمجان را با دست جدا کنید. حالا بادمجان های پوست گرفته را همراه با فلفل کبابی با چاقو یا ساطور خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید.

2 ـ فیله مرغ را بعد از آبپز کردن، خرد کنید و همراه با پیاز خلالی شده به ترکیب بادمجان و فلفل کبابی اضافه کنید. حالا سرکه سفید را اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس 15 دقیقه زمان بدهید تا مواد سالاد مزه دار گردد.

3 ـ در مرحله آخر گشنیز خرد شده را همراه با مغز گردو خرد شده به مواد سالاد اضافه کنید و در نهایت سرکه بالزامیک، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله سالاد خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2110

به "طرز تهیه سالاد گرجی؛ یک سالاد مجذوب کننده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد گرجی؛ یک سالاد مجذوب کننده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید