سلطان عمان به عربستان می رود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، منابع از سفر قریب الوقوع سلطان عمان به عربستان خبر دادند.

سلطان عمان به عربستان می رود

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، هیثم بن طارق سلطان عمان یکشنبه آینده مهمان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در شهر نئوم در شمال غرب این کشور خواهد بود.

منابع خلیج فارس در این زمینه گزارش دادند که یک هیئت عالیرتبه متشکل از وزرای عمان، هیثم بن طارق را در یک سفر یک روزه به عربستان سعودی همراهی می نمایند که قرار است با ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ملاقات نمایند.

این منابع افزودند گفتگوهای عربستان و عمان در ملاقات مذکور در زمینه تحولات یمن در چارچوب تحرکات دیپلماتیک پادشاهی عمان جهت حل بحران یمن مطابق با اجماع منطقه ای و بین المللی برای خاتمه دادن به جنگ خونین یمن خواهد بود.

آنالیز نتایج مذاکرات وین در مورد توافق هسته ای ایران و پیشرفت فرایند همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و بعلاوه توسعه مناسبات دوجانبه میان عربستان و عمان در همه زمینه ها از جمله موضوعاتی است که میان دو طرف مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رسمی عمان اواخر ماه مارس اعلام نمود که این کشور به همکاری نزدیک با عربستان سعودی و نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در یمن و همه طرف های مربوطه جهت دستیابی به یک توافق سیاسی جامع ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش عمان ابراز امیدواری کرد که این تماس ها در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب رسیده و امنیت و ثبات را به یمن بازگردانده و منافع همه کشورهای منطقه را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1617

به "سلطان عمان به عربستان می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "سلطان عمان به عربستان می رود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان عمان به عربستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید