سفر نخست وزیر کانادا به کوبا چهار دهه پس از سفر تاریخی پدرش

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نخست وزیر کانادا با هدف تقویت روابط مالی و تجاری با کوبا راهی هاوانا شد. این سفر در حالی انجام می گردد که چند دهه پیش ، پدر نخست وزیر کنونی کانادا به عنوان نخستین رهبر غربی به کوبا سفر نموده بود.

سفر نخست وزیر کانادا به کوبا چهار دهه پس از سفر تاریخی پدرش

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور تورنتو هستید و میخواهید از زیباترین شهر کانادا دیدن کنید با ما همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه سی بی سی نیوز، سفر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا 40 سال پس از سفر پدرش به کوبا صورت می گیرد. سفر ترودو به دو کشور کوبا و آرژانتین از 15 تا 18 نوامبر(25 تا 28 آبان) به طول خواهد انجامید.

کانادا یکی از نزدیکترین متحدان غربی کوبا محسوب می گردد و ترودو قرار است با رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا در این سفر ملاقات کند.

پیر الیوت ترودو، پدر جاستین ترودو در سال 1976 نخستین رهبر از کشورهای عضو ناتو بود که به کوبا رفت.

سفر وی در آن موقع بسیار مناقشه برانگیز بود چون دو کشور آمریکا و کوبا از دشمنان یکدیگر در جنگ سرد بودند. در آن موقع منتقدان اعلام نمودند که این سفر به معنای اعطای مشروعیت به رژیمی بود که در همکاری نزدیک با شوروی به سر می برد اما سفر جاستین ترودو به کوبا در زمانی که روابط میان هاوانا و واشنگتن خوب شده، برای بهتر کردن روابط میان اوتاوا و هاوانا است.

نخست وزیر کانادا همچنین قرار است به آرژانتین نیز برود و سپس به پرو سفر کند تا در نشست همکاری مالی آسیا - پاسیفیک حضور بهم رساند.

به همین دلیل یک تحلیلگر سیاسی اعلام نمود: کانادایی ها بعد از عادی سازی روابط کوبا و آمریکا به دنبال روابط خاص با هاوانا هستند.

ترودو در بیانیه ای اعلام نمود: کوبا و آرژانتین دو شریک نزدیک در نیمکره جنوبی برای کانادا هستند. من به دنبال همکاری با کاسترو و مائوریسیو ماکری، رییس جمهوری آرژانتین هستم تا روابط تجای قوی تری را با این دو کشور آمریکای لاتین برقرار کنم.

کانادا و مکزیک تنها کشورهای آمریکای شمالی هستند که با کوبا پس از انقلاب 1959 روابط خود را حفظ کردند و از نظر تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری با آن در ارتباط هستند.

البته هنوز معین نیست که آیا نخست وزیر کانادا با فیدل کاستروی 90 ساله و رهبر سابق کوبا در این سفر ملاقات می نماید یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 637

به "سفر نخست وزیر کانادا به کوبا چهار دهه پس از سفر تاریخی پدرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر کانادا به کوبا چهار دهه پس از سفر تاریخی پدرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید