سرود ملی انگلیس به شکل اولیه اش باز می شود ، سکه های انگلیسی تغییر چهره می دهند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرود ملی انگلیس که هفتاد سال با عبارت خدا نگهدار ملکه باد، اجرا شده است، با مرگ او به شکل اولیه اش باز می شود.

سرود ملی انگلیس به شکل اولیه اش باز می شود ، سکه های انگلیسی تغییر چهره می دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز سرود ملی انگلیس برای نخستین بار به افتخار پرنس چارلز ادوارد استوارت (پسر جیمز فرانسیس ادوارد استوارت مدعی کاتولیک تاج و تخت بریتانیا) پس از شکست دادن ارتش شاه جرج دوم پادشاه بریتانیا در 1745 میلادی ساخته شد.

رهبر ارکستر در تئاتر سلطنتی اجرایی از آن را تنظیم کرد و نواختن این سرود هنگام ورود پادشاه به این مکان تفریح عمومی به سرعت مرسوم شد.

کلمات به کار رفته در این سرود در امروز همان کلمات در آن هنگام هستند، از ملکه وضمایر مونث در جاهای لازم استفاده می شد. بیت اول این سرود اکنون اینگونه خوانده خواهد شد: خدا نگهدا پادشاه پرقدر ما باد! عمر پادشاه شریف ما دراز باد، خدا نگهدار پادشاه ما باد!..

تغییر چهره سکه ها

سکه های ضرب شده بوسیله ضرابخانه سلطنتی بیش از 1100 سال چهره حکمران وقت بر خود داشته اند و در خصوص ملکه الیزابت هم چنین بود. سکه های نو به مناسبت هر دهه نو سلطنت او ضرب شده اند

ضرابخانه سلطنتی طرح های رسمی اش برای پول ملی را رسما اعلام ننموده است، اما در بیانیه ای از فقدان ملکه الیزابت دوم ابراز تاسف نموده است.

اما یک تفاوت در سکه های نو قطعی با چهره چارلز سوم قطعی است.- در حالیکه ملکه الیزابت در سکه ها با صورت به سمت راست به تصویر کشیده می شد، صورت چارلز ب سمت چپ خواهد بود. ان تفاوت بر اساس رسمی 300 ساله است که صورت هر پادشاه یا ملکه ای باید در جهت متضاد اسلافشان باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2053

به "سرود ملی انگلیس به شکل اولیه اش باز می شود ، سکه های انگلیسی تغییر چهره می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرود ملی انگلیس به شکل اولیه اش باز می شود ، سکه های انگلیسی تغییر چهره می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید