رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، دنیا در یک دوره هفت روزه به رکورد تعداد مبتلایان به کرونا رسیده است.

رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از بیزنس استاندارد، دنیا در یک دوره هفت روزه به رکورد تعداد مبتلایان به کووید رسیده و به طور میانگین روزانه بیش از 935 هزار مورد مثبت از 22 تا 28 دسامبر شناسایی شده است.

شیوع کرونا با سویه اومیکرون در دنیا اوج گرفته و رکوردهای نوی بر جای گذاشته است. کشورها برای مهار این سویه بعضی محدودیت های را تشدید نموده اند و خواهان واکسیناسیون با دزهای تقویتی شده اند.

این ارقام که بالاترین رقم از زمان اولین ظهور ویروس در انتها سال 2019 است، براساس گزارش هایی است که روزانه به وسیله مقامات بهداشتی در هر کشور داده می گردد.

بنابر داده های دانشگاه جان هاپکینز، میانگین روزانه مبتلایان به کووید-19 در آمریکا نیز طی یک هفته اخیر، با افزایش قابل توجه به رقم 254هزار و 496 مورد در روز رسید؛ شما موراد مثبت ابتلا به کرونا در آمریکا نیز در شبانه روز گذشته با یک رکورد نو به بیش از 312 هزار نفر رسید.

با وجود تشدید آزمایش ها در بسیاری از کشورها از زمان آغاز همه گیری، شمار زیادی از مبتلایان همچنان شناسایی نمی شوند. با 655 هزار مورد ثبت شده بین 22 تا 28 دسامبر یا میانگین 935 هزار 853 مورد در روز ، ویروس با سرعت بی سابقه ای در حال توسعه است. این ارقام به شدت بالاتر از رکورد قبلی بین 23 تا 29 آوریل است که به طور میانه روزانه 817000 مورد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1884

به "رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد ابتلا به کرونا در دنیا شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید