خبر بد سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : رئیس بخش اروپای سازمان دنیای بهداشت گفت تا زمانی که 70 درصد از جمعیت دنیا واکسن ویروس کرونا را دریافت نکنند نمی توان سرانجام این همه گیری را اظهار داشت.

خبر بد سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا

به گزارش اقتصادنیو به نقل از فارس، هانس کلوگه رئیس بخش اروپایی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد تا زمانی که 70 درصد از جمعیت دنیا واکسن نزنند نمی توان بر ویروس کرونا غلبه کرد.

وی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می کرد، گفت: زمانی کرونا خاتمه خواهد یافت که درصد واکسیانسیون دست کم به 70 درصد برسد.

این مقام سازمان دنیای بهداشت سرعت واکسیناسیون را در اروپا بسیار آرام توصیف نموده و گفت که این موضوع نگرانی ها درباره جهش های جدید ویروس را افزایش خواهد داد.

وی درباره جهش های جدید ویروس کرونا گفت: همانطور که می دانیم شدت تهاجم ویروس کرونای هندی بیش از کرونای انگلیسی بوده و پیش از آن نیز می دانستیم که سرعت انتشار کرونای انگلیسی بیش از جهش نخستین این ویروس بوده است.

هانس کلوگه تاکید نمود که واکسن های موجود هنوز در برابر جهش های ویروس کرونا فعال هستند.

این مقام سازمان دنیای بهداشت با تاکید بر ضرورت واکسیانسیون سریعتر گفت که این فرایند بیش از آنچه که انتظار می رفت طول کشیده است.

وی گفت: در هر همه گیری، سرعت عامل مهمی است و زمان برایمان مهم است و می بایست تعداد واکسیانسیون را افزایش دهیم.

بر اساس گزارش ها، در حال حاضر 36.6 درصد از ساکنان اتحادیه اروپا دست کم یک دُز از واکسن کرونا را دریافت نموده و 16.9 درصد نیز هر دو دُز را دریافت نموده اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 168 میلیون و 181 هزار و 146 نفر از مردم سراسر دنیا به کروناویروس آلوده شده اند و از آن میان سه میلیون و 494 هزار و یک نفر نیز جان خود را از دست داده اند و یک میلیارد و 737 میلیون و 293 هزار 414 دُز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد و پس از آن هند با 27 میلیون و 367 هزار و 935 مورد ابتلا و 315 هزار و 263 مورد فوتی و برزیل با 16 میلیون و 275 هزار و 440 مورد ابتلا و 454 هزار و 623 مورد فوتی در رده های دوم و سوم کشورهای دنیا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1593

به "خبر بد سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید