رویکرد راه چاره محور و کاربست آن در زوج درمانی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران کتاب زوج درمانی راهکار محور نوشته الیوت کانی به ترجمه اسماعیل اسدپور و مصطفی قلاوند از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است. مصطفی قلاوند درباره ضرورت ترجمه این اثر به ایبنا گفت: همیشه در آغاز ترجمه یک اثر به عنوان مترجم باید یک سوال بنیادی از خویش پرسید. ضرورت ترجمه این اثر چه است و با ترجمه این کتاب قرار است چه خلاء ای در آن حیطه از علم پر گردد. حال وقتی ما دست به انتخاب این اثر زدیم پاسخ کاملا واضح بود زیرا تا حال در ایران کتابی که در زمینه زوج درمانی راهکار محور ترجمه نشده بود و فقدان اثری در این زمینه که کاربرد آن در زمینه زوج درمانی بسیار است و علاقه مندان بیشماری دارد بی نهایت احساس می شد. عاملی که خود دغدغه انتخاب این اثر از نویسنده و زوج درمانگر مطرح آفریقایی آمریکایی در ما ایجاد کرد.

رویکرد راه چاره محور و کاربست آن در زوج درمانی

او ادامه داد: کتاب در مرحله نخست ویژه مشاوران خانواده و ازدواج و روانشناسان است اما در کنار آن همانطوری که نویسنده کتاب در مقدمه آن بیان داشته است می تواند مناسب زوجین و تمامی کسانی که علاقه ای به بالابردن کیفیت رابطه زناشویی خود هستند است.

به گفته قلاوند، در راستای عمومی سازی زوج درمانی راه چاره محور کتاب دیگری از نویسنده همین اثر با عنوان ازدواج راه چاره محور در انتشارات ارجمند زیر چاپ است که با بهره مندی از دانش زوج درمانی راه چاره محور سعی در ارائه مدل غنی سازی رابطه زناشویی بر اساس این رویکرد داشته است.

او در سرانجام گفت: رویکرد راه چاره محور و کاربست آن در زوج درمانی به عنوان مدلی درمانی اثرگذار، کاربردی و مفید شناخته شده است که همیشه نبود منابع جامع و کاربردی در این حیطه کاملا احساس می شد که با ترجمه این اثر سعی در پوشش دادن به این خلاء داشتیم و این اثر به عنوان اولین کتابی در زمینه زوج درمانی راه چاره محور شد که در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1974

به "رویکرد راه چاره محور و کاربست آن در زوج درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد راه چاره محور و کاربست آن در زوج درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید