روتر گوگل Nest Wifi معرفی گردید: از امروز به روترهای خود دستور دهید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خاتمه پس از دو سه ماه حرف و حدیث درباره روتر جدید گوگل، این محصول دیشب در خلال مراسم معرفی گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی گردید.

روتر گوگل Nest Wifi معرفی گردید: از امروز به روترهای خود دستور دهید

روتر جدید گوگل با نام Nest Wifi یک سیستم مش وای فای با بلندگوهای هوشمند داخلی است و قرار است یک وای فای پایدار و پرسرعت را در همه اتاق های یک خانه یا دفتر کار در اختیار شما قرار دهد تا با خیالی آسوده مشغول انجام کارهای آنلاین خود باشید.

مهم ترین ویژگی این روتر، مدیریت و تعامل با آن توسط دستورات صوتی است. یعنی شما سر جای خودتان نشسته و به روتر دستور می دهید روشن گردد یا بعضی تنظیمات آن تغییر کند. مثلا، می توانید به گوگل اسیستنت بگویید: Hey Google, pause the Wi-Fi for Daniel تا وای فای فردی به نام دانیال متوقف گردد.

روتر گوگل Nest Wifi قابلیت های رنج اکستندری هم دارد و نسبت به روتر وای فای قبلی گوگل 25 درصد پوشش دهی وای فای بیشتری دارد تا اکنون هر روتر Nest Wifi بتواند چیزی حدود 354 مترمربع را پوشش دهد.

این روتر در بسته های دو تایی و سه تایی به قیمت 269 و 349 دلار از 4 نوامبر روانه بازار می گردد. در هریک از روترهای درون این بسته ها یک بلندگوی هوشمند و دستیار صوتی گوگل اسیستنت تعبیه شده است تا کاربر بتواند در هر مکانی با دستورات صوتی کارهای خود را انجام دهد.

روتر جدید گوگل در سه رنگ سفید، قهوه ای و آبی عرضه می گردد که البته مدل سفید کاملا یک روتر است و دارای درگاه اترنت یک گیگابیتی است تا به مودم یا دستگاه دیگری به وسیله کابل شبکه متصل گردد.

مهم ترین خبر: بدون وای فای 6

نکته بسیار مهمی که باید درباره روتر Nest Wifi گفته گردد و البته جای بسیار تعجبی است؛ عدم پشتیبانی آن از وای فای 6 است. در صورتی که شایعات پیشین می گفتند که این روتر از جدیدترین استاندارد شبکه های بی سیم 802.11ax یا همان وای فای 6 بهره می برد ولی دیشب معین شد Nest Wifi فاقد این ویژگی مهم است.

روترهای مش وای فای جدید گوگل در رده AC2200 با MU-MIMO 4×4 و 4 آنتن (سهم هر باند رادیویی 2 آنتن) طراحی شدند که دو برابر سریع تر از روتر گوگل وای فای سابق هستند. البته روتر Router در این بتسه ها دارای MU-MIMO 2×2 است.

این روترها از فناوری های Bluetooth Low Energy و Thread نیز پشتیبانی می نمایند که البته گوگل می گوید قابلیت Thread تا سال 2020 فعال نیست.

قیمت های روترهای جدید گوگل به توضیح زیر است:

گوگل Nest Wifi Router حدود 170 دلار

گوگل Nest Wifi Point حدود 150 دلار

گوگل Wifi point (روتر قدیمی) حدود 100 دلار

بسته دو تایی روترهای گوگل شامل یک Nest router و Nest Wifi Point حدود 270 دلار

بسته سه تایی روترهای گوگل شامل یک Nest router و دو Nest Wifi Point حدود 349 دلار

همان طور که اشاره شد Nest router روتر مش وای فای اصلی گوگل است که سفید رنگ بوده و درگاه WAN گیگابیتی دارد و Nest Wifi Point اکسس پوینت یا نودهای میانی گوگل برای توسعه وای فای در نقاط دیگر است.

حتما در آینده بیشتر درباره روترهای جدید گوگل خواهم نوشت و ویژگی های مهم آن ها را آنالیز می کنم.

آمازون در رویداد روز آدینه خود از روتر دوبانده All-new Eero رونمایی کرد. این روتر مش وای فای با دستیار صوتی الکسا کنترل می گردد. آمازون سال…

چند وقتی است خبرهایی درباره روتر جدید گوگل می شنویم که احتمالا در رویداد پیش رو (15 اکتبر) معرفی می گردد. گوگل در گذشته با برند خودش یک…

در حالی که روترهای مش وای فای بازار قیمت هایی در حدود 400 دلار دارند؛ شرکت نت گیر از روتر مش وای فای جدیدی با قیمت 700 دلار معرفی کرد….

گوگل می خواهد اواخر امسال میلادی یک نسخه جدید از روتر وای فای خود با پشتیبانی از وای فای 6 معرفی کند. روتر جدید گوگل به طور…

نوکیا یک سال پیش روتر مش وای فای Beacon 3 را معرفی کرد. یک روتر نسبتا رده بالا با ویژگی های قابل توجه که برای رقابت با روترهای…

ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از آخرین سیستم مش وای فای مبتنی بر وای فای 6 رونمایی کرد. کیت مش وای فای AiMesh AX6600 شامل دو روتر RT-AX95Q…

هر چند سال یک بار، روترهای بی سیم جهش بزرگی را تجربه می نمایند و از نسلی به نسل دیگر ارتقا پیدا می نمایند یا از ویژگی های جدید تاثیرگذاری…

شاید یک سال پیش، صحبت از سیستم های مش وای فای در ایران بی فایده بود ولی اکنون چندین برند تولیدنماینده محصولات شبکه، روترهای مش وای فای خود را…

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 420

به "روتر گوگل Nest Wifi معرفی گردید: از امروز به روترهای خود دستور دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتر گوگل Nest Wifi معرفی گردید: از امروز به روترهای خود دستور دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید