دلایل خواندنی افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی کشورهای اروپایی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران علت بالا بودن مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی کشورهای اروپایی مخصوصا ایتالیا و اسپانیا به نسبت سایر کشورهای این منطقه را مسن بودن جمعیت، عوامل اپیدمیولوژیک و پایین بودن زیرساخت های لازم برای مراقبت های اولیه نسبت به کشورهایی مانند آلمان دانست.

دلایل خواندنی افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی کشورهای اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اخباری در فضای مجازی منتشر می گردد و دلایلی برای افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی از کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا بیان می گردد که از جمله آن مصرف قرص ایبوپروفن، است که این موارد پایه و اساس علمی ندارد.

دکتر سید محمد جزایری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درمورد میزان مرگ و میر بالا در بعضی کشورهای اروپایی اظهارداشت: اساسا اروپا قاره پیری است، به این معنی که میزان زاد و والد در آنجا نزدیک به صفر است و بیشتر افراد مسن در کشورهای اروپایی بالای 80 سال دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند.

وی اضافه نمود: آنالیز بعضی کشورهای اروپایی برحسب جمعیت و امکانات و نیز تجربه حضور در آن کشورها، تعیین می نماید یکی از دلایل پایین بودن مرگ و میر در کشورهایی مانند آلمان به دلیل داشتن زیرساخت های بسیار مناسب و کافی درمانی و بهداشتی است.

سیستم بیماریابی بموقع و اقدام سریع در آلمان، مهمترین عوامل کنترل بهتر اپیدمی کرونا

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران همچنین گفت: سیستم بیماریابی به موقع، بهره گیری از امکانات بهتر و اقدام سریع در آلمان سبب شد تا بتوانند این اپیدمی را بهتر از سایر کشورهای اروپایی کنترل نمایند.

جزایری با یادآوری اینکه در این زمینه نمی توان نقش مراقبت های اولیه را در خصوص اپیدمی ها نادیده گرفت، گفت: تعداد دستگاه های ونتیلاتور در آلمان به نسبت جمعیت، پنج برابر ایتالیا است. خدمات انجام تست تشخیصی کرونا در آلمان بسیار گسترده تر ازاین کشور است.

وی یادآور شد: این تنها علت افزایش مرگ و میر در کشور ایتالیا نیست و علت های دیگری هم دارد که باید مدنظر قرار داد. این کشور ویژگی خاصی دارد به این معنی که سالمندان در انظار عمومی بیش از بعضی کشورها ظاهر می شوند و نسبت به کشورهای شمال اروپا، مردم این کشور بیشتر تمایل به بیرون آمدن از خانه را دارند. این موضوع تا حدی در خصوص اسپانیا هم صدق می نماید.

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران ادامه داد: جمعیت اروپا به سمت پیر شدن سوق پیدا نموده و افراد مسن کشورهای حوزه مدیترانه مانند ایتالیا بیشتر در اجتماع حضور دارند که این موضوع آنان را بیشتر در معرض خطر قرار داده است.

جزایری ادامه داد: هرچه قدر سن بالاتر می رود احتمال ابتلا به بیماری زمینه ای بیشتر است. هر دو عامل یعنی ابتلا به بیماری زمینه ای و سن بالا سبب می گردد تا ویروس کرونا عامل مرگ و میر بیشتری گردد.

وی با یادآوری این که بیشتر مرگ و میر ناشی از کرونا در قالب 2 گروه رخ می دهد، گفت: این گروه ها شامل افراد که دارای بیماری زمینه ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، بیماری های مزمن ریوی و سرطان ها هستند و گروه دوم هم افراد مسن هستند (بعضی مطالعات معتقدند بالای 65 سال و بعضی دیگر 70 سال به بالا را به عنوان مسن در نظر می گیرند).

رییس شبکه بیماری های ویروسی ایران اضافه نمود: همچنین، اطلاعات منتشره از کشورهای درگیر بیماری کرونا نشان می دهد که تعداد افراد بستری در بیمارستان ها و خصوصا تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) و تعداد افرادی که دچار نارسایی حاد تنفسی شده اند در این 2 گروه بیشتر است.

جزایری توضیح داد: در بیماری کرونا 80 درصد بیماران دارای عفونت خفیف یا متوسط می گردند که اینها شامل، افراد بی علامت بالینی در اجتماع، بیماران علامت دار که یا سرپایی یا در بیمارستان بستری هستند که در هر دو مورد اخیر، بیمار به طرف بهبودی میرود و در 20 درصد بقیه، بیماری تشدید می گردد که این درصد عمدتا مربوط به افراد با بیماری های زمینه ای و افراد مسن بالای 65 سال (خصوصا 70 سال به بالا) است.

به گزارش ایرنا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه به ترتیب بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در اروپا را دارند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 859

به "دلایل خواندنی افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل خواندنی افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بعضی کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید