داوودی: تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که قافیه را به آنها ببازم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ملی پوش تیم ملی وزنه برداری گفت: آلبگوف و تالاخادزه هم با تمرینات و شرکت در مسابقات مختلف به این سطح از توانایی دست یافتند و آن چنان نیست که آدم فضایی باشند و قافیه را به آن ها ببازم.

داوودی: تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که قافیه را به آنها ببازم

علی داوودی در مصاحبه با ، درباره عملکردش در رقابت های جهانی وزنه برداری عشق آباد گفت: با توجه به اینکه نخستین حضورم در رده سنی بزرگسالان محسوب می شد اما در حرکات یکضرب رکوردهای خوبی را بر جای گذاشتم هر چند که توانایی این را داشتم که بهتر از این در دوضرب وزنه بزنم اما نشد، با این حال تجربه خوبی بود. امیدوارم مردم و جامعه وزنه برداری از عملکردم راضی باشند و نتیجه ای که مدنظرم بود را بگیرم و خوشبختانه همانطور که گفتم تجربه گران بهایی به دست آوردم.

سرگیجه نگذاشت تا رکورد 242 کیلوگرم را ثبت کنم

او اضافه کرد: به مسابقات جهانی وزنه برداری نرفته بودم که آنجا زنگ تفریح باشم بلکه می خواستم رکوردهای خوبی را ثبت کنم. حتی وزنه 242 کیلوگرم را هم به راحتی کشیدم و شرایط بدنی خوبی داشتم تا آن را مهار کنم اما سرگیجه نگذاشت آن را بالای سر ببرم. البته فرصت زیادی پیش رویم است و امیدوارم بتوانم در سالیان بعدی جبران کنم.

دوره بعد مسابقات جهانی برای کسب مدال به روی تخته می روم

داودی در مورد اینکه تاکنون وزنه های 242 و 245 کیلوگرم را در تمرینات بالای سر برده بود یا خیر، گفت: وزنه 243 کیلوگرم را چند بار در تمرینات مهار نموده بودم و حتی در فشار سنگین تمرینات، وزنه 247 کیلوگرم را نیز مهار نموده بودم ولی در روز مسابقه به دلیل سرگیجه نشد وزنه 242 را ثبت کنم مطمئنا اگر 242 را مهار می کردم با روحیه بهتری برای زدن وزنه آخر روی تخته می آمدم. شک نداشته باشید سال دیگر کوشش می کنم نه تنها وزنه های بالاتری بزنم بلکه حتی مدال هم تصاحب کنم.

برنامه ریزی کادر فنی تصاحب مدال بود نه رقابت با ورزشکار بلاروس

او در مورد رقابتش با وزنه بردار بلاروس برای شکستن رکورد جوانان جهان بیان نمود: به نظرم تمام هدف وزنه بردار بلاروس این بود که تمام رکوردهای جوانان جهان را بشکند. درست است در یک ضرب وزنه هایمان نزدیک به هم بود اما خدا را شکر هر سه حرکتم را به درستی زدم. چنانچه وزنه 245 کیلوگرم را می زدم، مدال دوضرب را می گرفتم که نشد، هر چند که هدفم این نبود که با وزنه بردار بلاروس رقابت کنم بلکه برنامه ریزی کادر فنی دریافت مدال بود.

تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که از آنها بترسم

ملی پوش فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری در مورد رقابتش با لاشا تالاخادزه و اینکه آیا تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفته بود یا خیر ، هم گفت: با توجه به رکوردهایی که ثبت کردم عملکردم نشان می دهد تحت تاثیر مسابقات قرار نگرفتم. هر چند که جو مسابقات بسیار سنگین بود. باید بگویم آلبگوف و تالاخادزه هم با تمرینات و شرکت در مسابقات مختلف به این سطح از توانایی دست یافتند و آن چنان نیست که آدم فضایی باشند که قافیه را به آنها ببازم. ولی نباید فراموش کرد آنها خیلی زحمت کشیدند تا به این مرحله از پتانسیل و توانایی برسند.

می خواهم عنوان قوی ترین مرد جهان را از لاشا پس بگیرم

داوودی در پاسخ به این سوال که آیا می تواند در سالیان آینده لاشا را شکست دهد یا خیر، بیان نمود: مطمئنم سال آینده امکان اینکه از لحاظ رکوردی به لاشا نزدیک شوم خیلی زیاد است. اما این قول را می دهد از المپیک توکیو به بعد چنانچه همه چیز خوب پیش برود شرایط مهیا باشد می توانم وزنه بردار گرجستانی را از پیش رو بردارم. وزنه هایی را که من در سن 19 سالگی ثبت کردم بعید است لاشا تاکنون آنها را زده باشد. من جوان تر از او هستم و در کنار آن هم پیشرفتم سریع تر از لاشا هست و امیدوارم بتوانم در حرکات یکضرب، دو ضرب و مجموع او را ببرم. رکوردهایم راضی نماینده بودند و جای پیشرفت دارم. در یک ضرب فاصله ام با تالاخادزه شاید زیاد باشد اما فکر می کنم تا سال دیگر با توجه به بیشتر شدن وزنم راحت تر می توانم کار کنم.

هدف اصلی ام درخشش در المپیک توکیو است

او درباره صحبت های برخواه که عنوان نموده داوودی یکی ازشانس های حضور در المپیک توکیو است، گفت: این نظر لطف برخواه ا ست چرا که چند سالی می گردد با یکدگیر کار می کنیم و شناخت خوبی از هم داریم. امیدوارم سال بعد بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم و کوشش می کنم به مدال نقره مسابقات جهانی 2019 برسم اما هدف اصلی ام برای المپیک توکیو است که می خواهم مدال طلا را برای کشورم به ارمغان بیاورم عنوان قوی ترین مرد جهان را دوباره برای ایران کنم. خوشبختانه در این مدت هم روند پیشرفتم کاملاً مشهود و خوب بوده است. یکی از برنامه های اصلی ام این است که عنوان قوی ترین مرد جهان را که بی شک عنوان با ارزشی است را برای خودم کنم. حسین رضا زاده و بهداد سلیمی با انجام تمرینات طاقت فرسا توانستند طلای فوق سنگین و عنوان قوی ترین مرد جهان را کسب نمایند و من هم کوشش می کنم تا این امر را محقق کنم.

دوری از حواشی باعث موفقیتم در رقابت های جهانی بود

داوودی در ادامه اظهاراتش بیان نمود: انجام مصاحبه پیش از هر مسابقه ای باعث می گردد تا دغدغه فکری ایجاد گردد و به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم فکرم را چندان درگیر حواشی نکنم و آن را آزاد بگذارم. با اینکه هشتم جهان شدم اما از لحاظ رکوردی فاصله چندان زیادی با نفر چهارم و پنجم نداشتم ، وزنه 242 کیلوگرم باعث می شد صندلی چهارم بایستم ، وزنه 245 کیلوگرم هم موجب این می شد تا برنز دو ضرب را کسب نمایم. به نظرم وارد نشدن به حاشیه ها یکی از عوامل موفقیتم در رقابت های جهانی بود. در هر صورت باید بگویم کوشش می کنم تا به صورت حرفه ای زندی گنم در کنار آن هم از حواشی دوری کنم تا بتوانم در سالیان آینده برای کشورم خوش بدرخشم.

تمام پیشرفتم را مدیون سرمربی تیم ملی می دانم

وزنه بردار دسته 109+ در پاسخ به اینسوال که چقدر از موفقیت هایش را مدیون برخواه است، گفت: فکر کنم اگر زحمات برخواه نبود نمی توانستم به این درجه از توانایی برسم .من حدود چهار سالی می گردد که زیر نظر برخواه تمرین می کنم و خیلی از لحاظ روحی و فنی به من یاری نموده تا پیشرفت کنم. ان شاالله بتوانم جواب زحمات شان را با مدال های خوشرنگ در سال های بعدی بدهم .فکر می کنم تقریبا تمام پیشرفتم را مدیون سرمربی تیم ملی می دانم. جا دارد از برخواه تشکر کنم که خیلی برایم زحمت کشیده است.

اگر خدا خواست و راهی المپیک شدم کوشش می کنم نماینده خوبی باشم

رکورد دار دسته فوق سنگین وزنه برداری جوانان جهان در پاسخ به این سؤال که با وجود وزنه برداران با تجربه ای همچون علی حسینی ، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی، رضا بیرالوند و سعید محمد پور چقدر فکر می نماید شانس حضور در المپیک را پیدا کند، گفت: همان طور که می دانید تیم ما قهرمان جهان است و در کنار آن هم ورزشکاران خوبی در تیم ملی حضور دارند. می خواهم هدفمند برنامه هایم را پیش ببرم تا بتوانم پیشرفت کنم. اگر خدا خواست و راهی الپمیک شدم کوشش می کنم نماینده خوبی باشم و اگر هم قسمت نشد تا بروم باز هم خدا را شکر می کنم و مسئله ای از این بابت ندارم و تمرینات را پیگیری می کنم. البته با این حال کوششم بر این است تا به المپیک راه پیدا کنم طلای توکیو را از آن خود کنم در کنار آن هم عنوان قوی ترین مرد جهان را از تالاخادزه پس بگیرم.

هشتمی داوودی در دسته فوق سنگین

رکوردشکنی وزنه بردار ایرانی در رده جوانان با قرار دریافت در رده هفتم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 26

به "داوودی: تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که قافیه را به آنها ببازم" امتیاز دهید

4 کاربر به "داوودی: تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که قافیه را به آنها ببازم" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوودی: تالاخادزه و آلبگوف آدم فضایی نیستند که قافیه را به آنها ببازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید