خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند.

خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند

در پی مشاهده فعالیتهای عمرانی برای احداث خط لوله انتقال آب خلیج فارس در نزدیکی دره راگه، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با تأیید این موضوع، از توقف این فعالیتها خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: روز جمعه (17 شهریور) و پس از اطلاع از این اتفاق، به منطقه رفتیم و مشاهده شد که ماشین آلات عمرانی تا حدود 400 متری دره نزدیک شده اند.

وی افزود: فعلا کار متوقف شده و مدیر پروژه نیز خاطرنشان کرده تا تعیین تکلیف موضوع تصمیمی برای ادامه کار ندارند. ضمن اینکه مقرر شد ادامه کار با هماهنگی اداره میراث انجام شود.

حسینی با بیان اینکه بنا به گزارش همکاران یگان حفاظت، روز گذشته تجهیزات و ماشین آلات از دره دور شده، شرح داد: موضوع به اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داده شده و در حال پیگیری از طریق آب منطقه ای هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان بر این نکته تاکید کرد که جای نگرانی وجود ندارد و با رایزنی های اجرا شده، به احتمال خیلی زیاد مسیر پروژه تغییر خواهد یافت.

حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس شواهدی که در منطقه وجود دارد، به نظر می رسد مسیر پروژه عمود بر دره راگه تعریف شده است، این در حالی است که از لب دره تا شعاع 500 متری، حریم این اثر میراث طبیعی است و در این محدوده، زمین هیچ خراشی نباید پیدا کند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2207

به "خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری دره راگه کرمان را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید