خبرنگاران خانه های جوان محور هم افزایی و خلاقیت سمن ها شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اصفهان-خبرنگاران- مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: احداث خانه های جوان در شهرها محور هم افزایی، نوآوری و خلاقیت سازمان های مردم نهاد جوانان و افزایش مشارکت اجتماعی این قشر شده است.

خبرنگاران خانه های جوان محور هم افزایی و خلاقیت سمن ها شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سید محمد طباطبایی شامگاه روز یکشنبه در نشست با روسای کمسیون های تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان در سرای ورزشکاران استان اضافه کرد: با راه اندازی خانه های جوان علاوه بر افزایش سرانه فرهنگی و اوقات فراغت این گروه سنی، زمینه برای گردهمایی و تعامل بین تشکل های مردم نهاد برای تصمیم سازی و پاسخ به چالش های اجتماعی فراهم شده است.

وی بیان نمود: ظرفبت های زیادی در سمن های جوانان اصفهان نهفته که با تعامل و هم افزایی بین آن ها در قالب کمسیون های تخصصی، مجمع استانی و ملی سازمان های مردم نهاد جوانان سرعت حرکت و کیفیت عملکرد آن ها افزایش می یابد.

تا انتها دولت دوازدهم، هفت خانه جوان در شهرستان های استان اصفهان به بهره برداری می رسد که سال جاری 120 میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان به این پروژه ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اصفهان با 236 سمن در حوزه جوانان در کشور پیشتاز است خاطرنشان کرد: فعالیت این نهادها به رشد میزان مشارکت اجتماعی جوانان منجر شد و این استان در سطح ملی با اجرای پروژه های اجرایی مثل کاهش آسیب های اجتماعی، مدیریت بحران، طوفان همدلی و توانمندسازی اعضای تشکل ها الگو و مدل برای دیگر تشکل های مدنی شده است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان از ظرفیت این مراکز مردمی متناسب با توانمندی های آنان استفاده نشده که اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در ستاد ساماندهی جوانان و دیگر جلسات استانی مشارکت سایر ادارات دولتی برای حمایت از فعالیت های اجتماعی جوانان را جلب خواهد نمود.

وی به ایجاد خلاقیت در فعاایت های اجتماعی تاکید نمود و گفت: فعالیت های محرومیت زدایی و حمایتی، فرهنگی ورزشی، محیط زیست و گردشگری و دینی و اعتقادی باید از روش سنتی به سمت فعالیت های جدید با رویکرد ایجاد اشتغال و خودکفایی، مهارت افزایی، نشاط اجتماعی و تبدیل به الگوهای کارآمد ملی حرکت کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های جوانان در یاری به نیازمندان در دوران کرونا کارآمد و نقش سمن ها را در جامعه تبیین کرد، اظهارداشت: برای فعالیت های خیریه ای باید به دنبال توانمندسازی و خودکفایی و همچنین یاری به برطرف نقاط محروم استان اصفهان با روش جلب مشارکت عمومی و ایده های جدید باشیم.

طباطبایی یادآور شد: پروژه طوفان همدلی سازمان های مردم نهاد در شرایط کرونایی خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کرد که حکایت از تداوم شور و انگیزه و اهداف جوانان اول انقلاب در عصر کنونی است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در این نسشت به موضوع تعامل بین سازمان های مردم نهاد جوانان و بهره گیری از تجارب همدیگر اشاره نمود و اظهارداشت: تعامل و همکاری بین تشکل های مردمی برای خروج ازمسائل و توسعه کمی و کیفی فعالیت ها ضروری است.

عباس مرادیان اضافه کرد: تشکیل 11 کمسیون تخصصی با موضوعات فرهنگ و هنر، اعتقادی، ورزش و اوقات فراغت، اشتغال، ارتباطات، خانواده، کارآفرینی، محیط زیست، گردشگری، حقوق شهروندی و فناوری اطلاعات شرایط را برای هم افزایی و تعامل بین سمن ها فراهم می نماید.

وی با بیان اینکه در اصفهان 236 موسسه مردم نهاد جوانان فعالیت دارد، ادامه داد: این نهادها دارای توانای های قابل توجهی در عرصه فعالیت خود هستند اما همبستگی بین آن ها مغفول ماتده که تشکیل کمسیون های تخصصی این حلقه مفقود را تکمیل می نماید

مرادیان به به برطرف چالش های اجتماعی با یاری تشکل های مردمی تاکیدکرد وگفت: توانایی جوانان و ظرفیت سازمان های مردمی دو مولفه مهم و راهبردی بردی خروج از مسائل است که این پتانسیل کمتر استفاده شده است.

از میان 23 میلیون جوان بین 15 تا 29 سال در کشور، یک میلیون و 750 هزار جوان در استان اصفهان زندگی می نمایند که در حوزه های مختلف اجتماعی، مالی، فرهنگی، ورزشی، هنری و فناوری اطلاعات نقش دارند و سرمایه گذاری برای این قشر موجب توسعه و رونق استان خواهد شد.

دومین تهیه سند ملی مشاوره پیش از ازدواج، آیین نامه اجرایی مرکزهای مشاوره ازدواج و خانواده جوانان، سند سلامت جوانان، طرح توانمندسازی جوانان برای راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی، اساسنامه مجمع ملی خیرین اشتغال و کارآفرینی جوانان، طرح ملی آتیه جوان، طرح زوجین جوان و بازار سرمایه، طرح ملی آتیه جوان و اساسنامه مجمع ملی خیرین کارآفرین و اشتغال جوانان و برگزاری همایش گفتمان اعتدال جوانان با مشارکت تمام دستگاه ها تنها بخشی از کوشش دولت یازدهم و دوازدهم بوده که در کنار اقدامات گسترده در حوزه جوانان، احداث و راه اندازی پاتوقی برای گردهمایی، رشد خلاقیت، ایجاد بستر مشارکت اجتماعی و هم افزایی جوانان تحت عنوان خانه های جوان برای اولین بار در کشور رقم خورد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1171

به "خبرنگاران خانه های جوان محور هم افزایی و خلاقیت سمن ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه های جوان محور هم افزایی و خلاقیت سمن ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید