دنیا فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رسانه های اسپانیایی خداحافظی هافبک السد از دنیا فوتبال را اتفاقی تلخ برای این رشته دانستند و تقدیر از این بازیکن را در استادیوم آزادی برجسته کردند.

دنیا فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت

به گزارش خبرنگاران، ژاوی ارناندس دوشنبه شب برای همواره از فوتبال خداحافظی کرد. هافبک اسپانیایی با پیراهن السد برابر پرسپولیس در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد و با شکست مستطیل سبز را ترک کرد. پرسپولیس توانست 2 بر صفر حریف قطری اش را شکست دهد. این باخت تاثیری در صعود تیم ژاوی نداشت و السد در مرحله حذفی به رقابت خواهد پرداخت. بازی خداحافظی ستاره اسپانیایی در رسانه های این کشور بازتاب داشت.

اسپورت کاتالونیا که یک خبرنگار اختصاصی را برای این بازی به تهران فرستاده بود، نوشت: بزرگترین استادیوم آسیا در تهران واقع است که ظرفیت 85 هزار نفری دارد. پرسپولیس قهرمان این فصل لیگ ایران آخرین حریف ژاوی بود. صندلی ها بر خلاف انتظار پر از تماشاگر نبودند و تنها کسانی به استادیوم رفته بودند که می خواستند آخرین بازی ژاوی را تماشا نمایند. آن ها دو ساعت پیش از آغاز بازی با پیراهن های بارسا در استادیوم حضور یافتند و با فریاد زدن نامش به او تبریک می گفتند. او شخص اول بازی بود، در حالی که طرفداران از نام بردن ژاوی خسته نمی شدند.

آزادی معمولا یک استادیوم ترسناک برای حریفان است اما این بار این چنین نبود. یکی از دلایل آن نداشتن شانس صعود پرسپولیس به مرحله بعد بود. ژاوی، سرمربی آینده السد نمی خواست این دیدار را از دست بدهد. پیروزی در این دیدار به معنای صعود به عنوان تیم نخست بود. ژاوی برای مرحله بعد بر نیمکت خواهد نشست و می تواند نخستین جام خود را به عنوان سرمربی به دست آورد.

این سایت در ادامه به مراسم تقدیر از ژاوی اشاره نمود و نوشت: باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز بازی از هافبک اسپانیایی تقدیر کرد و پیراهنی با شماره 6 که نام ژاوی بر آن حک شده بود اهدا کرد. همچنین یک تابلو فرش زیبا داد. همه او را در استادیوم تشویق کردند و ژاوی نیز از آن ها تشکر کرد. او به این مراسم سرانجام داد تا بازی آغاز گردد. در نهایت این رخ داد و ستاره سابق بارسلونا برای آخرین بار به میدان رفت. السد در آغاز بازی با شوت سهمگین مهدی ترابی ضربه خورد.

با پاس های ژاوی بهترین موقعیت های السد به وجود آمد. او نیازی نداشت انرژی زیادی صرف کند و از هوش خود برای آخرین پاس هایش استفاده کرد. هافبک اسپانیایی می خواست تا آخرین لحظه در میدان حضور داشته باشد. او می خواست نتیجه را جبران کند. این آخرین مثال برای دوران بزرگ ورزشی اش بود. ژاوی چه در بارسلونا، چه در قطر و چه در تهران تحسین شد. بازی با نتیجه 2 بر صفر به نفع پرسپولیس سرانجام یافت تا سرانجام زیبایی برای مهندس فوتبال نباشد.

سایت مارکا نیز در یک گزارش به آخرین بازی ستاره اسپانیایی پرداخت و نوشت: ژاوی پس از 20 سال و 9 ماه و دو روز از نخستین بازی رسمی اش با پیراهن بارسلونا برابر مایورکا در سوپرجام اسپانیا کفش هایش را آویخت. 7 هزار و 580 روز پیش او به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و گل آبی اناری ها را در روز شکست 2 بر یک به ثمر رساند. ژاوی دوشنبه شب برای السد 90 دقیقه بازی کرد اما تیمش با دو گل مغلوب پرسپولیس شد.

سایت آس اسپانیا با تیتر دنیا فوتبال عزادار شد به خداحافظی ژاوی پرداخت: ژاوی در روز های خداحافظی اش احساس خوبی نداشته است. در مراسم خداحافظی فوق العاده اش در بارسلونا، آبی اناری ها با نتیجه 2 بر 2 برابر دپورتیوو لاکرونیا متوقف شدند. یک سال قبل از آن یعنی در سال 2014 او در حالی با تیم ملی خداحافظی کرد که شکست تلخ 5 بر یک برابر هلند را تجربه نموده بود و امشب که کفش هایش را آویخت با پیراهن السد با دو گل مغلوب پرسپولیس شد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به عقب برگردیم و از لحظات زیبایی که فوتبال به ژاوی داد لذت ببریم. دنیا فوتبال باز هم او را خواهد دید چون ستاره اسپانیایی ماجراجویی جدیدی در ذهن دارد و تا چند روز دیگر به عنوان سرمربی السد معرفی خواهد شد.

او به مادرید سفر خواهد نمود تا پس از تکمیل کردن دوره های مربیگری مدرک یوفا را کسب کند. این مدرک به او اجازه مربیگری در هر تیمی را خواهد داد.

موندو دپورتیوو دیگر رسانه کاتالانی نوشت: ژاوی آخرین 90 دقیقه خود را در دیدار برابر السد و پرسپولیس انجام داد و تیمش با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد. گل های میزبان را ترابی و علی علیپور به ثمر رساندند. با این حال مهمترین خبر هفته در تهران خداحافظی یکی از بزرگان فوتبال بود به همین خاطر ایرانی های میزبان از ژاوی تقدیر کردند و به او یادبودهایی دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 142

به "دنیا فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت" امتیاز دهید

1 کاربر به "دنیا فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید