جف بزوس نخستین تریلیونر جهان خواهد شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، حدود یک سال پیش در خبر ها ذکر شد که جف بزوس تا سال 2026 به یک تریلیونر تبدیل خواهد شد، اما بسیاری از افراد تصور می کردند در سایه همه گیری کرونا این احتمال رو به کمرنگ شدن گذاشته است. با این وجود اکنون بررسی های جدیدتر نشان می دهد بزوس هنوز در جهت تریلیونر شدن واقع شده است و هیچ چیز جلودار وی نیست.

جف بزوس نخستین تریلیونر جهان خواهد شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود یک بیماری همه گیر(کرونا) و از دست دادن 38 میلیارد دلار در طلاق اخیر بزوس، او هنوز هم شانس اولین تریلیونر شدن جهان را داراست.

براساس تحلیلی که مدتی پیش توسط Comparisun انجام شد، جف بزوس تا سال 2026 می توانست اولین تریلیونر جهان شود. البته اگر ثروت وی با 34 ٪ نرخ طی سال های آینده در حال رشد باشد. این محاسبات به پیش از همه گیری کروناویروس مرتبط بود، اما به نظر می رسد کرونا ویروس به نوعی به بزوس خدمت کرده و ارزش سهام شرکت وی(آمازون) را افزایش داده است. بزوس اخیرا 38 میلیارد دلار آمریکا را در طلاق خود از همسرش مک کنزی دست داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه بزوس به لطف دستاورد 28 میلیارد دلاری در سال 2020 به ارزش 143 میلیارد دلار رسیده است. گرچه ثروت بزوس به سرعت در حال رشد است، اما آمازون با انتقاد روزافزون کارمندان و قانونگذاران نسبت به شیوه های کار خود رو به رو است. برای مثال، شکایت در این خصوص که آمازون به ازای هر ساعت کار کارمندان انبار خود در دوران همه گیری کرونا تنها 2 دلار آمریکا پرداخت می کرد.

اکنون با توجه به این که ثروت شخصی جف بزوس در حال افزایش است، با نرخ فعلی و براساس تحلیلی که توسط سایت Comparisun اجرا شده است ثروت وی می تواند تا سال 2026 و در 62 سالگی بزوس تریلیونی شود. به گفته Comparisun، ثروت بزوس به طور میانگین در طی 5 سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است و علی رغم اعطای سهام آمازون به ارزش تقریبی 38 میلیارد دلار به همسر سابق وی مک کنزی بزوس در جریان طلاق باز هم ثروت جف بزوس قابل توجه است.

Comparisun در بررسی خود، 25 نفر از ثروتمندترین افراد جهان را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد که تنها 11 نفر قابلیت تبدیل شدن به تریلیونر را در طول زندگی خود داشتند. بزوس احتمالاً اولین نفری است که به این مقام می رسد، اما مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک می تواند جوانترین نفر در این فهرست باشد.

به گفته بلومبرگ، اموال بزوس حدود 388 میلیارد دلار ارزش دارد و تا به امروز در سال 2020 این ثروت حدود 3/28 میلیارد دلار رشد داشته است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 942

به "جف بزوس نخستین تریلیونر جهان خواهد شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جف بزوس نخستین تریلیونر جهان خواهد شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس نخستین تریلیونر جهان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید