جریمه 500 میلیون دلاری اپل

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، شرکت VirnetX پیش تر مدعی شده که اپل باید 700 میلیون دلار غرامت بپردازد که در نهایت 8/ 502 میلیون دلار معین شد. اپل پیش تر نیز مبلغ 454 میلیون دلار را به این شرکت به دلیل نقض حقوق پتنت های آن پرداخت کرده بود.

جریمه 500 میلیون دلاری اپل

دادگاهی در ایالت تگزاس، اپل را به دلیل عدم رعایت حقوق شرکت VirnetX در استفاده از سرویس VPN on Demand پلت فرم آی اواس، به پرداخت 8/ 502 میلیون دلار غرامت محکوم کرد. تقریبا 10 سال است که این جدالی حقوقی میان اپل و VirnetX وجود دارد. شرکت مذکور، مدعی است که اپل در قابلیت های VPN on Demand و فیس تایم از فناوری این شرکت استفاده کرده است.

این ویژگی به کاربران آی اواس این امکان را می دهد تا به شبکه های خصوصی مجازی دسترسی داشته باشند. در بیانیه اپل آمده است:

بیش از 10 سال است که این پرونده در جریان بوده و درخصوص پتنت هایی است که هیچ ارتباطی به فعالیت های اصلی محصولات ما ندارد و در اداره ثبت پتنت ها نیز ادعا های این شرکت نامعتبر معرفی شده است. پرونده هایی از این دست، منجر به از بین بردن نوآوری و به ضرر مصرف کنندگان خواهند شد.

شرکت VirnetX پیش تر مدعی شده که اپل باید 700 میلیون دلار غرامت بپردازد که در نهایت 8/ 502 میلیون دلار تعیین شد. اپل پیش تر نیز مبلغ 454 میلیون دلار را به این شرکت به دلیل نقض حقوق پتنت های آن پرداخت کرده بود.

اپل اگرچه کمپینی را در اداره پتنت و علائم تجاری آمریکا برای مقابله با ادعا های VirnetX به راه انداخت، اما این اقدام کمی دیر بود و نتوانست در حکم دادگاه منطقه ای تاثیرگذار باشد. به دنبال صدور این حکم، ارزش سهام شرکت مذکور نیز با رشدی 8/ 21 درصدی همراه شد.

البته اپل تنها شرکتی نیست که مجبور به پرداخت جریمه چند صد میلیون دلاری به VirnetX شد؛ به طوری که در سال 2010 نیز طی شکایت این شرکت از مایکروسافت، ردموندی ها نیز جریمه ای 200 میلیون دلاری را پرداخت کردند.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1211

به "جریمه 500 میلیون دلاری اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 500 میلیون دلاری اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید