جایی که صداوسیما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر فروشگاه اینترنتی کتاب آژانس کتاب از تاثیر صداوسیما در فرایند تبلیغ کتاب و دیگر عواملی که می توانند در دیده شدن این کالای فرهنگی اثرگذار باشند، می گوید.

جایی که صداوسیما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد

زهرا طالبی، مدیر فروشگاه اینترنتی کتاب آژانس کتاب در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط تبلیغ کتاب ها و کتابخوانی در رسانه ها و تبلیغات شهری اظهار کرد: تبلیغات در صداوسیما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد. من فکر نمی کنم تبلیغ کتاب در قالب بنر و امثالهم خیلی تاثیر داشته باشد.

او در عین حال گفت: اما معمولا تبلیغات صداوسیما - اگر در این حوزه بیشتر کار نمایند - تاثیرگذار است. می بینیم فروش کتاب هایی که در برنامه های تلویزیونی معرفی می شوند، بلافاصله بالا می رود. مردم به نحوی به صداوسیما اعتماد می نمایند.

طالبی سپس به فروش بالای کتاب هایی که به وسیله صداوسیما معرفی می شوند، بعضا حتی تا یک هفته، اشاره و اعلام کرد: حتی وقتی خود ما هم تبلیغات کتاب را به صورت استفاده از بنرها انجام می دهیم، آن قدر بازخورد ندارد که تبلیغات تلویزیونی دارد. می توان گفت اعتمادسازی در آن جا بیشتر است. خصوصا وقتی افراد خاصی کتاب ها را معرفی می نمایند، تاثیر تبلیغات بیشتر می گردد.

مدیر فروشگاه اینترنتی کتاب آژانس کتاب بعلاوه با بیان این که در مدرسه های ما بیشتر بر روی کتاب های درسی کار می نمایند، گفت: اصلا بر روی کتاب های عمومی در مدرسه ها کار نمی گردد. در حالی که یکی از دیگر قسمت هایی که می تواند بر روی تبلیغ کتاب موثر باشد، مدرسه است. مدرسه ها می توانند در کنار کتابی که تدریس می نمایند، کتابی هم معرفی نمایند تا دانش آموزان آن کتاب را هم مطالعه نمایند و مثلا از آن خلاصه بنویسند. این کار هم می تواند تاثیرگذار باشد.

زهرا طالبی به اهمیت شبکه های اجتماعی در فرآیند تبلیغ کتاب هم اشاره و اظهار کرد: وقتی افراد شناخته شده چیزی در شبکه های اجتماعی می گویند، بر فرایند تبلیغ کتاب می تواند تاثیرگذار باشد. مثلا وقتی کتاب عادل فردوسی پور در خندوانه مطرح شد، فروش آن تا چند وقت بالا رفته بود. بنابراین چهره های مختلف می توانند در این امر خیلی تاثیرگذار باشند.

او در عین حال در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغ کتاب در فضای مجازی به وسیله چهره ها غالبا به سمت کتاب های زرد نرفته است، گفت: بله، درست است و باید در مورد آن فکری گردد. من خیلی اطلاعات چندانی دراین باره ندارم. ناشران یا دست اندرکاران نشر بیشتر می توانند در این زمینه یاری نمایند. اما این فضا زیاد به سمت کتاب های زرد رفته است.

طالبی در سرانجام در مورد شیوه تبلیغاتی پلتفرم های آنلاینی مثل آژانس کتاب اعلام کرد: ما بیشتر هم بر روی شبکه های اجتماعی کار می کنیم و هم بر روی سایت. البته در حال حاضر بیشتر کار تبلیغی ما در سایت است. و سعی می کنیم در قالب معرفی کتاب کتاب ها را تبلیغ کنیم. البته بنر و چیزهای دیگر را هم استفاده کردیم اما خیلی تاثیرگذار نبود. در حال حاضر بیشتر به وسیله سئو سایت کار را جلو می بریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1865

به "جایی که صداوسیما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی که صداوسیما می تواند خیلی تاثیرگذار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید