تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی در کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری خبرنگاران- شرکت های دانش بنیان می توانند برای تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی در کشور اقدام کنند.

تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی در کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی شرکت هایی است که در تلاش هستند تا بازار داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی کشور را رونق دهند.

تولید داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد و می تواند در کنار تأمین سلامت مصرف کنندگان، نقشی جدی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است در یک برنامه 5 ساله، قرار است 20 ماده اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور تولید شود. محصولاتی استاندارد که با کمک توان و تخصص شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه به تولید می رسد و روانه بازار خواهد شد.

این برنامه 5 ساله که در قالب 20 پروژه ملی در حال اجرا است، می تواند 600 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان آورد و برای 400 نفر نیز اشتغال زایی کند.

از جمله این مواد اولیه و کاربردی مورد نیاز در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی می توان به موادی، چون ویتامین آ پالمیتات، آسکوربیل پالمیتات، آسکوربیل تترا پالمیتات، آسکوربیل گلوکزید و کوجیک اسید دی پالمیتات اشاره کرد.

در این برنامه تلاش می شود تا مواد اولیه حوزه آرایشی که بر پایه پالمتیک اسید یا ایزوپالمتیک هستند و تنوع و حجم بالایی از مصرف و ارزبری را دارند، توسط شتابدهنده ها و شرکت های دانش بنیان به تولید برسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1587

به "تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید