توقف فروش خودروهای بنزین سوز در یک استان کانادا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مقامات استان بریتیش کلمبیای کانادا قانونی را به تصویب رسانده اند که به موجب آن از سال 2040 به بعد فروش خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز در این بخش از کانادا ممنوع خواهد بود.

توقف فروش خودروهای بنزین سوز در یک استان کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، مقامات استان بریتیش کلمبیای کانادا قانونی را به تصویب رسانده اند که به موجب آن از سال 2040 به بعد فروش خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز در این بخش از کانادا ممنوع خواهد بود. بر اساس همین قانون تا سال 2025 باید ده درصد از خودروهای سواری و کامیون های به فروش رفته در استان مذکور را خودروهایی تشکیل دهند که هیچ گونه آلودگی محیط زیستی نداشته باشند.

به عبارت دیگر باید ده درصد از خودروهای فروخته شده در بریتیش کلمبیا الکتریکی، هیبریدی یا دارای سوخت هیدروژنی باشند. مقامات محلی این اقدام را گامی مهم در جهت مقابله با آلودگی فزاینده محیط زیست توصیف نموده اند.

کانادا اولین کشوری نیست که به سمت وضع چنین قوانینی حرکت می نماید. پیش از این مقامات کشورهایی همچون آلمان و بعضی کشورهای اسکاندیناوی نیز قوانین مشابهی وضع نموده بودند.

منبع: خبر فوری
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 762

به "توقف فروش خودروهای بنزین سوز در یک استان کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "توقف فروش خودروهای بنزین سوز در یک استان کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فروش خودروهای بنزین سوز در یک استان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید