تصمیم دولت بایدن برای اعطای شهروندی به 11 میلیون مهاجر غیرقانونی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، کامالا هریس معاون رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، با اشاره به مسائل بوجود آمده برای برخی مهاجرین در ایالات متحده، اعلام کرد که دولت جو بایدن طرحی را برای حل مشکل اقامت 11 میلیون مهاجر فاقد مدارک قانونی که در این کشور زندگی می کنند به کنگره خواهد فرستاد.

تصمیم دولت بایدن برای اعطای شهروندی به 11 میلیون مهاجر غیرقانونی

اعطای شهروندی ایالات متحده به حدود 11 میلیون مهاجری که مدارک اقامت در این کشور را ندارند، از جمله مهاجران جوانی که به عنوان دریمرز (رویاپردازان) شناخته می شوند، از وعده های انتخاباتی جو بایدن بود.

کامالا هریس در صفحه توئیتر خود با اعلام این مطلب نوشت که او و رئیس جمهور اقدامات لازم برای محافظت از مهاجران موسوم به دریمرز را بکار خواهند گرفت و لایحه ای را به کنگره می فرستند که حاوی طرح و برنامه برای اعطای شهروندی به 11 میلیون نفری است که فاقد مدارک قانونی هستند.

دریمرز یا رویاپردازان به آن دسته از مهاجران غیرقانونی اطلاق می شود که وقتی کودک بودند به آمریکا آورده شدند. دولت باراک اوباما در زمان خود برنامه ای را برای حمایت از این افراد و جلوگیری از اخراج آنها از کشور اجرا کرد. اما دولت ترامپ در صدد لغو این برنامه بود که در نهایت دیوان عالی آمریکا مانع از اجرای تصمیم ترامپ شد. حدود 800 هزار مهاجر جوان تحت پوشش این برنامه هستند.

هریس همچنین در توییت خود وعده انجام اقداماتی برای مهار ویروس کرونا در نخستین روز دولت جو بایدن و بازگشت ایالات متحده به توافق اقلیمی پاریس داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1327

به "تصمیم دولت بایدن برای اعطای شهروندی به 11 میلیون مهاجر غیرقانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت بایدن برای اعطای شهروندی به 11 میلیون مهاجر غیرقانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید