تبلیغات گوگل چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رپرتاژ آگهی - کسب و کارهای آنلاین این شانس را دارند تا میزان دیدن شدن خود را با استفاده از تبلیغات گوگل افزایش دهند.

تبلیغات گوگل چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به دلیل اینکه رقابت ارگانیک فرایند بسیار سخت و طولانی را شامل می گردد، مشاغل اینترنتی از راه حل تبلیغات برای جلب نظر کاربران استفاده می نمایند.

چه فضایی بهتر از گوگل تا خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنید! موضوع مهم تر اینکه امکان تبلیغ در فضاهای مختلف وجود دارد تا شانس بالاتری برای جذب مخاطب داشته باشید.

باید بدانید که تمام آگهی های این شرکت توسط گوگل ادز اجرا می شوند. بنابراین بهتر است با این پلتفرم آشنایی داشته باشید.

گوگل ادز چیست و چه روش های تبلیغاتی دارد؟

برای اینکه بتوانید از خدمات تبلیغاتی گوگل بهره ببرید، ضروری است یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. استفاده از این پلتفرم رایگان بوده و برای ثبت نام در آن به یک جیمیل معتبر نیاز دارید.

کمپین های متنوعی می توانید با گوگل ادز اجرا کنید که در رشد کسب و کار شما تاثیر گذار است. کمپین های قابل اجرا در ایران را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

کمپین سرچ

این کمپین همان تبلیغاتی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. با توجه به جستجویی که صورت گرفته و تبلیغی که توسط شرکتی اجرایی شده، نتایج برای کاربران قابل مشاهده هستند.

به طور پیش فرض، فضایی برای صندلی های تبلیغاتی گوگل (3 تا 4 صندلی) در صفحه نتایج وجود دارد. به عنوان مثال، اگر ما کلمه خرید کاغذ را جستجو کنیم و تبلیغی با این کلمه وجود داشته باشد، در نتایج سرچ به ما نمایش داده می گردد.

این کمپین به عنوان محبوب ترین نوع تبلیغات گوگل در ایران شناخته می گردد.

کمپین دیسپلی

شبکه دیسپلی گوگل بیش از 2 میلیون وب سایت را میزبانی می نماید. تبلیغات اجرا شده در این شبکه، به صورت بنرهای متفاوت در سایت های شبکه دیسپلی نمایش داده می شوند.

از آنجایی که می گویند ارزش یک تصویر بیش از 1000 کلمه است، این کمپین تبلیغاتی می تواند یاری بسزایی به کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد. شانس کلیک روی این آگهی ها از نتایج سرچ عموما بیشتر است.

کمپین ویدیویی

یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی دنیا شناخته می گردد. همانطور که می دانید این سایت پخش ویدیو زیر نظر گوگل کار می نماید.

روزانه بیش از 5 میلیارد ویدیو در این شبکه مورد بازدید قرار می گیرد. با استفاده از این کمپین ویدیویی گوگل می توانید نظر افراد بسیاری را به بیزینس خود جلب کنید.

کمپین اپلیکیشن

زمانی که متوجه شدیم جستجوی کاربران با موبایل بیشتر از دسکتاپ شده است، به استفاده بسیار زیاد اپلیکیشن های موبایل پی بردیم.

کمپین تبلیغات اپلیکیشن گوگل به دو طریق قابل اجرایی است. 1 اینکه تعداد نصب اپ را افزایش می دهد. 2 اینکه شانس میزان تعامل کاربران با آن را بیشتر می نماید.

کمپین ریمارکتینگ

شما می توانید به تبلیغات سرچ و دیسپلی خود، کمپین ریمارکتینگ را اضافه کنید! یعنی چی؟ با اجرایی شدن این کمپین، اگر فردی تبلیغات شما را مشاهده کند، در سایت های دیگر نیز ممکن است مجدد تبلیغات شما را ببیند.

با استفاده از کمپین ریمارکتینگ شانس خود برای دریافت کلیک را بیشتر خواهید کرد.

هزینه های تبلیغات چگونه محاسبه می شوند؟

هزینه های تبلیغات گوگل با توجه به کمپینی که انتخاب نموده اید، معین می شوند. در کمپین سرچ و دیسپلی هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک دریافت می گردد.

بنابراین تا زمانی که روی تبلیغ شما کلیک نگردد، هزینه ای را پرداخت نمی کنید. اما از کسر نشدن هزینه شاد نباشید! در صورتی که میزان نمایش تبلیغات به کاربران بسیار زیاد باشد و کلیک کمی را دریافت کنید، کیفیت تبلیغات شما کاهش می یابد که مستلزم پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود.

تبلیغات یوتیوب به ازای بازدید هزینه ای را به همراه خواهند داشت. مثلا به ازای 1000 بازدید، مبلغ مشخصی از حساب گوگل ادز شما کسر می گردد.

کمپین اپلیکیشن نیز با توجه به هر نصب یا هر اقدامی که کاربر انجام داده کسر خواهد شد. به عنوان مثال، شما مبلغی به ازای هر نصب معین می کنید و بعد از اینکه برنامه توسط کاربر نصب گردد، آن هزینه از حساب شما کم می گردد.

تبلیغات گوگل را به یک شرکت معتبر بسپارید

جی ادز به عنوان پارتنر گوگل شناخته می گردد. با توجه به کمپین های اجرایی و مدارک گوگل ادز که توسط کارشناسان این شرکت دریافت شده، نشان پارتنری گوگل را دریافت نموده است.

شما می توانید تبلیغات گوگل خود را به این شرکت سپرده تا از تجربه کارشناسان آن بیشترین سود ممکن را دریافت کنید.

ممکن است کمپین های اجرا شده توسط خودتان مشکلاتی داشته باشند که متوجه آنها نشده باشید. در این صورت هزینه های صورت گرفته برای تبلیغات ممکن است هدر رود.

شما می توانید از خدمات تبلیغات مدیریت شده جی ادز بهره ببرید. به این صورت است که شما هزینه ریالی پرداخت نموده و شرکت موظف است آن را به ارز مورد نظرتان (دلار، لیر یا درهم) تبدیل کند. سپس کارشناسان کلمات کلیدی شما را در قالب گروه های تبلیغاتی قرار داده و آگهی شما را اجرایی می نمایند.

همچنین اگر آشنایی مناسبی با گوگل ادز داشته باشید، می توانید از اکانت اختصاصی جی ادز بهره ببرید. با این اکانت شما می توانید از پروموشن های گوگل نیز بهره مند شوید.

پروموشن به عنوان مبلغی است که گوگل برای تشویق شما به عنوان تبلیغ نماینده درنظر می گیرد. در صورتی که تا مدت 30 روز بعد از ساخته شدن اکانت اختصاصی 100 دلار تبلیغ کنید، این شانس را خواهید داشت تا 100 دلار جایزه (پروموشن) از گوگل دریافت کنید. در صورتی که 200 دلار تبلیغ کنید، سقف پروموشن (یعنی 120 دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر) را دریافت خواهید کرد.

امکان برداشت این وجه وجود ندارد و تنها صرف فعالیت های تبلیغاتی می گردد. بدانید که خدمات مدیریت شده برای اکانت های اختصاصی نیز وجود دارد.

موارد تاثیر گذار در معین هزینه تبلیغات گوگل

موارد مختلفی هستند که می توانند در معین هزینه تبلیغات گوگل تاثیر گذار باشند. بهتر است در زمان اجرای تبلیغات خود از این موارد شناخت خوبی داشته باشید.

انطباق های کلمات کلیدی

در گوگل ادز چهار نوع انطباق کلمات کلیدی وجود دارد که هر کدام از آنها وظایف خاص خود را دارند. انطباق Broad به صورت پیش فرض برای تبلیغ در گوگل انتخاب شده و کمترین هزینه را شامل می گردد. اگرچه ممکن است کلیک های نامرتبطی را به همراه داشته باشد.

انطباق Broad Match Modified هزینه بالاتری را به همراه داشته، به این دلیل که مدیریت شده است. با استفاده از آن، کلیک های شما نسبت به جستجوی کاربر مرتبط تر است. مثلا اگر کلمه انتخابی شما کلاه زنانه باشد، با کلماتی مثل کلاه دخترانه و کلاه قرمز به کاربر نمایش داده نمی شوید.

Phrase Match باعث می گردد که تبلیغات شما با جستجو شدن کلمات کلیدی معین شده نمایش داده گردد. به زبان ساده تر کلمه کلیدی معین شده شما باید جستجو شده باشد. ممکن است قبل یا بعد از کلمات معین شده شما عبارات دیگری قرار بگیرند. مثلا طراحی کلاه زنانه، کلاه زنانه بافتنی. به دلیل مرتبط بودن این نوع آگهی ها هزینه بیشتری را به همراه خواهند داشت.

انطباق دقیق یا Exact باعث می گردد که کمپین تبلیغاتی شما تنها با کلمات انتخاب شده در جستجو نمایش داده شوند. مثلا اگر کلمه شما تبلیغات در گوگل باشد، تنها با جستجوی این کلمه آگهی شما نمایش داده خواهد شد. این گران ترین نوع انطباق به شمار می رود.

شما می توانید اطلاعات بیشتری از این انطباق ها در وبلاگ جی ادز کسب کنید.

کوالیتی اسکور

کوالیتی به معنی نمره کیفیت تبلیغات شماست. در پلتفرم گوگل ادز یک نمره از 0 تا 10 به شما اختصاص داده می گردد. 0 به این معنی است که آگهی های شما کیفیت ندارد و ممکن است حتی با هزینه 50 دلار به ازای هر کلیک در نتایج نمایش داده نشوید!

با کسب کوالیتی اسکور 10 هزینه های تبلیغاتی شما کاهش می یابد. مثلا اگر برای کلمه ای 40 سنت به ازای هر کلیک پرداخت می کردید، در صورت داشتن نمره 10 ممکن است این هزینه به 30 سنت کاهش یابد. هرچقدر به این نمره نزدیک تر باشید، هزینه کمتری برای کلیک های پرداخت می کنید.

موارد دیگری نیز می توانند هزینه های تبلیغات گوگل را کاهش دهند. می توانید آن موارد را از کارشناسان با تجربه جی ادز بپرسید. فقط کافیست با آنها تماس بگیرید.

نتیجه گیری

تبلیغات گوگل می تواند تاثیر مثبتی روی کسب وکارهای اینترنتی عظیم و کوچک داشته باشد. بیزینس های کوچک می توانند با استفاده از این روش بازاریابی شانس رقابت با کسب و کارهای قدیمی تر را داشته باشند.

شرکت های عظیم نیز با استفاده از این روش بازاریابی می توانند نام خودشان را در ذهن مخاطب قرار دهند. این کاری است که شرکت های همچون اپل، گوگل و … به صورت روزانه انجام می دهند.

استفاده از تبلیغ گوگل باعث می گردد به سرعت در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید. جالب اینجاست که این کار بدون هیچ گونه فعالیت سئو انجام می گردد. علاوه بر آن، این شانس را خواهید داشت تا در کنار کسب درآمد از تبلیغات، بهینه سازی سایت خود را انجام دهید.

عموما کمپین سرچ در ایران محبوبیت بیشتری از سایر کمپین ها دارد. از 10 هزار کمپین فعال جی ادز، بیشتر آنها مربوط به کمپین سرچ هستند.

شما می توانید تبلیغات گوگل خود را توسط آژانس تبلیغاتی جی ادز انجام داده و از تجربه کارشناسان آنها استفاده نمائید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1261

به "تبلیغات گوگل چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات گوگل چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید