بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا برقرار شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه سرا از ارائه بیمه تکمیلی به هنرمندان عرصه صنایع دستی این شهرستان اطلاع داد.

بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا برقرار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، علیرضا مهرگان با اعلام این خبر گفت: اداره میراث فرهنگی صومعه سرا برای اولین بار در سطح این شهرستان پیروز به ایجاد زمینه مناسب برای هنرمندان صنایع دستی شد تا هنرمندان این عرصه از مزایای بیمه تکمیلی بهره مند شوند.

او با بیان اینکه این تصمیم مورد استقبال هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا قرار گرفته است، اضافه نمود: ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان و صنعتگران این عرصه موجب توسعه و گسترش صنایع دستی خواهد شد.

مهرگان اضافه نمود: صنایع دستی استان گیلان شامل گلیم بافی، سرامیک سازی، بامبوبافی، مرواریدبافی (سبدبافی) قلاب دوزی، نازک کاری چوب، چموش دوزی، تولیدات دست بافت، معرق و مینیاتور، فرش بافی و… است که از این میان حصیربافی با ساقه گیاه لی (گیاه مرداب) و صوف، سرامیک سازی، تولیدات دست باف و… خاص شهرستان صومعه سراست.

او در انتها بیان نمود: شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 558

به "بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی صومعه سرا برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید