اتمام بازسازی رختشویخانه و حوض میدان تاریخی محمدیه در نائین

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین از انتها یافتن عملیات بازسازی رختشویخانه و حوض میدان تاریخی محمدیه از توابع این شهرستان اطلاع داد.

اتمام بازسازی رختشویخانه و حوض میدان تاریخی محمدیه در نائین

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آشپزخانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 28 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر گفت: در پی بازرسی های متعددی که کارشناسان این اداره از آثار تاریخی به دلیل بارندگی های اخیر به عمل آوردند، متوجه شدند که حوض و رختشویخانه میدان تاریخی محمدیه دچار آسیب فراوانی شده است و احتیاج به بازسازی فوری و اضطراری دارد.

او اضافه نمود: با هماهنگی های به عمل آمده و مشارکت اهالی محل، پس از آنالیز های کارشناسی، عملیات بازسازی سریعا شروع شد که روز گذشته خاتمه یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین اعلام نمود: حوض و رختشویخانه محمدیه نائین در میدان تاریخی این شهرستان واقع شده و متعلق به دوره صفویه، قاجار بوده که از مجموعه بناهای تاریخی با اهمیتی همچون مسجد جامع محمدیه (قرن چهارم و پنجم هجری)، حسینیه تاریخی بالا میدان محمدیه (قاجار)، آب انبار دوقلو با دو مخزن و یک پاشیر و آب انبار بالا میدان محمدیه تشکیل شده است و یکی از عناصر زیبا و خاص این مجموعه بزرگ، رختشویخانه و حوض این میدان است که به شماره 11597 و به تاریخ 1383/12/24 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 877

به "اتمام بازسازی رختشویخانه و حوض میدان تاریخی محمدیه در نائین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی رختشویخانه و حوض میدان تاریخی محمدیه در نائین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید