برترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کوفته یکی از غذاهای لذیذی است که در منطقه خاورمیانه و بسیاری از کشورهای آسیایی، رایج است. این غذا هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. اگر به ترکیه سفر می کنید، بد نیست قبل از سفر بدانید که کجای ترکیه می توانید برترین کوفته ها را امتحان کنید.

برترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟

کوفته یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی است. این غذا را با گوشت کوبیده یا چرخ نموده، خرده های نان، سیر و پیاز و سبزیجات معطر تهیه می نمایند. این غذا در ترکیه به شکل های مختلفی تهیه می گردد و مواد اولیه و شیوه طبخ آن متنوع است. در واقع نحوه تهیه آن و موادی که همراه با آن سرو می نمایند، از هر منطقه به منطقه دیگر، تفاوت دارد.

اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید، حتما زمانی را برای سر زدن به این رستوران ها در نظر بگیرید. در این رستوران ها می توانید لذیذترین کوفته های ترکیه را نوش جان کنید.

رستوران Köfteci Ali Baba

این رستوران در سال 1982 در منطقه Arnavutköy استانبول افتتاح شد. این رستوران را به خاطر عمارت زیبای عثمانی که در ساحل قرار گرفته است می شناسند. این رستوران محیطی آرام و زیبا دارد و رستورانی مجلل و سطح بالا است. در این رستوران، منویی سرراست و ساده در اختیار شما قرار می گیرد. برترین غذای منو، کوفته گریل شده با نوعی سالاد مخصوص است که همراه با دوغ سرو می گردد.

رستوران Bursa Çiçek Izgara

این رستوران یکی از برترین رستوران های Bursa است و در آن می توانید برترین غذاهای سنتی ترکیه با عطر و طعم غذاهای خانگی را نوش جان کنید. این رستوران از سال 1963 فعالیت می نماید و کوفته های بسیار لذیذی دارد. دو نوع کوفته در این رستوران سرو می گردد یکی کوفته گریل شده و کوفته با پنیر ذوب شده kaşar که آن را در وسط کوفته قرار می دهند.

رستوران Özcanlar Köfte

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، منطقه ها مختلف ترکیه به داشتن کوفته های متنوع مخصوص خود معروفیت دارند. در این رستوران می توانید نوعی کوفته به نام Tekirdağ را نوش جان کنید. این رستوران از زمان تاسیسش در سال 1953 بدون تغییر این غذا را تهیه می نماید. سه شعبه دارد و این رستوران محصولات پروتئینی مورد نیازش را خودش تهیه می نماید در نتیجه می توانید مطمئن باشید که غذای این رستوران، در بالاترین کیفیت ممکن قرار گرفته است.

رستوران Tarihi Sultanahmet Köftecisi Selim Usta

این رستوران یکی از رستوران های محبوب گردشگران است. این رستوران به نحوی توانسته است در طی سالیان به دستور پخت اصلی خود وفادار بماند. در اینجا کوفته های کلاسیکی را خواهید یافت که از زمان تاسیس رستوران در سال 1920 تابه حال تغییری نداشته اند و در کنار سالادی مخصوص به نام پیاز و دوغ سرو می گردد.

رستوران Beyti

رستوران Beyti یکی از شناخته شده ترین رستوران های ترکیه برای عرضه غذاهای گوشتی گریل شده است. این رستوران از سال 1945 فعالیت می نماید و بیشتر با نام Beyti Kebab در بین اهالی و گردشگران مشهور است. البته منوی این رستوران تنوع قابل قبولی از غذاهای گوشتی را عرضه می نماید ولی کوفته رستوران بسیار مشهور و لذیذ است و همراه با برنج و پوره سیب زمینی سرو می گردد.

رستوران Çanak

این رستوران در منطقه تاریخی Balat در استانبول قرار گرفته است. اگر این محله را به درستی نشناسید ممکن است آن را گم کنید. در این رستوران می توانید برترین kuru fasulye، نوعی خوراک لوبیای سنتی را نوش جان کنید. یکی دیگر از غذاهای رستوران، کوفته است که همراه با برنج کره ای و ماست غلیظ سرو می گردد.

رستوران Özdoyum

این رستوران سابقه ای طولانی دارد و از سال 1974 فعالیت می نماید. این رستوران برترین رستوران برای خوردن کوفته در سفر به آنتالیا است. این کوفته برخلاف سایر کوفته های ترکیه، با سبزیجات معطر تهیه نمی گردد و فقط حاوی گوشت و ادویه جات است. با سالاد پیاز و دوغ سرو می گردد.

رستوران Nihat Usta Köfte Salonu

این رستوران از سال 1974 فعالیت می نماید. این رستوران کوفته های بسیار لذیذی دارد و به خاطر معروفیت و محبوبیتی که کسب نموده، توسعه پیدا نموده است و به رستوران بزرگتری تبدیل شده است.

رستوران Meşhur Köfteci Mustafa

این رستوران در سال 1912 افتتاح شد. این رستوران را بیشتر از همه به خاطر نوعی کوفته به نام ıslama köfte می شناسند. مالکان این رستوران، سنت های پیشینیان خود را ادامه داده اند و هنوز این کوفته لذیذ را تهیه می نمایند. دستور آن، مثل یک راز بین اهالی این خانواده به جای مانده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1985

به "برترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کوفته را کجای ترکیه امتحان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید