بهترین نوع سرورهای اچ پی کدام هستند؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رپرتاژ آگهی- به دلیل استقبال این محصول در دنیای شبکه و IT مدل های مختلفی از سرور در بازار موجود است که شاید انتخاب را برای خریداران سخت سازد. در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین نوع سرورهای اچ پی، شرایط خرید و انتخاب را برای تان آسان سازیم، امروزه استفاده از سرورها به ویژه در مشاغل مهم و روبه رشد به طور چشمگیری در حال افزایش است. در ساده ترین حالت این دستگاه های می توانند دسترسی به یک فایل مشترک را فراهم سازند و پایگاهی با امنیت بالا برای ذخیره اطلاعات باشند. به دلیل استقبال این محصول در دنیای شبکه و IT مدل های مختلفی از سرور در بازار موجود است که شاید انتخاب را برای خریداران سخت سازد. در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین نوع سرورهای اچ پی، شرایط خرید و انتخاب را برای تان آسان سازیم، البته در سرانجام نیز یک مرکز معتبر برای تهیه سرور را نیز معرفی خواهیم کرد.

بهترین نوع سرورهای اچ پی کدام هستند؟

چرا سرور HP را انتخاب کنیم؟

هر ساله محصولات متنوعی در صنعت های گوناگون به عنوان بهترین شناخته می شوند. انتخاب بهترین سرور نیز از این قاعده مستثنی نیست، به همین خاطر مراکز معتبر و بزرگ با معرفی بهترین مدل و برند سرور خرید را برای فعالان این حوزه آسان می کنند. اگر چه در این لیست کمپانی های بزرگی مانند Asus، Scan، Lenovo، Fujitsu و Dell دیده می شود اما بیشترین سهم به مدل های کمپانی خوش نام و معروف HPE می رسد.

واقعیت این است که کمپانی HP علاوه بر با اینکه توانسته با ارائه آخرین نسل از سرورهای پرولیانت هرگونه بارکاری را با بهترین کیفیت و سرعت به چالش بکشد نسبت به رقبا از قیمت رقابتی بهتری برخوردار است. سالیان زیادی است که سرور HPE در SMBها پیشرو بوده و به لطف امنیت داخلی که ایجاد کرده است، امروزه به عنوان امن ترین سرور جهان نیز شناخته می شود.

بارزترین ویژگی هایی که باعث می شود کاربران با اطمینان سرور اچ پی را انتخاب کنند، عبارتند از:

- کاملاً قابل تنظیم با نوع کسب وکار و هرگونه چالش

- نصب و راه اندازی آسان

- قابلیت ارتقاء پذیری

- ارائه بالاترین سطح امنیت برای دیتا به دلیل مجهز بودن به کنترلر هوشمند Array و RAID

- سازگاری گسترده با انواع شبکه ها، تجهیزات و قطعات سخت افزاری

- نصب و تعویض راحت قطعات به خاطر تکنولوژی Hot Plug در سرور

- داشتن قابلیت های مدیریتی بی نظیر مانند iLO، Smart Update Manage و…

چگونه بهترین سرور اچ پی را انتخاب کنیم؟

تقریباً می توان گفت که معیارهای انتخاب بهترین سرور اچ پی براساس نیاز کاربران و مشاغل قابل تغییر است. در واقع هرگونه کسب وکاری براساس بودجه، کانفینگ و شرایط مهم دیگر می تواند یکی از مدل های سرور اچ پی را با بهترین امکانات انتخاب کند. با این حال برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید باید نیاز و هدف تان را تعیین سازید. معیارهای مهم در انتخاب سرور HP عبارتند از:

- تعیین کردن فضای نگه داری سرور؛ یکی از معیارهای انتخاب سرور اچ پی، اطلاع داشتن از میزان فضا قرارگیری سرور است. زیرا این کمپانی براساس میزان فضا هر کسب وکاری سرورهای یک یونیتی، دو یوینتی یا چهار یونیتی را براساس فرم فاکتور رکمونت و ایستاده طراحی و به بازار عرضه کرده است.

- انتخاب قطعات سخت افزاری براساس نیاز؛ کلیه قطعات سخت افزاری و جانبی سرور را می توانید براساس نوع کسب وکارتان پیکربندی کنید. با این حال برخی از قطعات نقش مهم تری نسبت به بقیه دارند. انتخاب پردازنده نقش مهمی در عملکرد و بالا بردن پردازش خواهد داشت به همین خاطر باید بدانید که سرورهای تک یا دو یونیتی از 2 عدد پردازنده و سرورهای 4 یونیتی از 2 تا 4 پردازنده پشتیبانی می کنند. حافظه رم قطعه دیگری است که باید براساس سرعت و ظرفیت انتخاب شود. اگر با حجم زیادی از اطلاعات سروکار دارید اصلا به سراغ رم با سرعت و ظرفیت پایین نرود. توجه داشته باشید که قابلیت ECC در رم های سرور یکی از نکات کلیدی است که این قابلیت از بروز هرگونه خطا در خواندن و نوشتن اطلاعات جلوگیری می کند.

هارد درایو را نیز باید براساس ظرفیت، نوع اینترفیس درایور با توجه به ریدکنترلر و تعداد درایوی که نیاز دارید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سرور از انواع هاردهای SSD، LFF، SFF، SATAو… پشتیبانی می کند، که می توانید در آینده با خرید SAS Expander یا ریدکنترلر آن ها را تعویض یا افزایش دهید.

- انتخاب سرور براساس بودجه؛ کمپانی اچ پی براساس بودجه هر کسب وکاری تنوع گوناگونی در مدل های ارائه شده در بازار دارد. عمدتاً نسل 5 تا 8 پرولیانت سرور اچ پی در بین سرورهای ارزان قیمت تا میان رده ای قرار می گیرند و نسل 9 و 10 سرور گران قیمت به شمار می آیند. ارزان ترین سرور اچ پی از حداقل 4 گیگابایت رم با قابلیت ارتقا، دو پردازنده و تجهیزات جانبی مانند RAID پشتیبانی می کند. البته برای خرید سرور اچ پی می توانید به سراغ مدل های استوک این کمپانی نیز بروید که نسبت به قیمت آکبند مناسب تر اما با همان کیفیت و عملکرد خواهد بود.

پرفروش ترین سرورهای اچ پی کدام هستند؟

اطلاع از پرفروش ترین سرورهای HP باعث می شود که با شناخت و آگاهی بیشتر مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

سرور HP DL380 G9

این مدل سرور اچ پی که از نسل 9 خانواده پرولیانت و مدل رکمونت و دو یونیتی است که به دلیل مجهز بودن به دو اسلات پردازنده اینتل سری زئون مدل E5-2600 ورژن 3 و 4 و پشتیبانی از 4 تا 22 هسته پردازشی، تبدیل به یکی از مدل های پرفروش سرور HP در ایران است.

از دیگر قابلیت های این سرور می توان به مجهز بودن به 24 اسلات مموری، پشتیبانی از رم DDR4 با ظرفیت 128 گیگابایتی است که تا 3 ترابایت حافظه رم را فراهم می سازد. علاوه بر این پشتیبانی از 24 درایو SFF، 12 درایو LFF، مجهز بودن به کارت شبکهOn-board مدل 331i با سرعت 1 گیگابایت و استوریج کنترلر B140 از دیگر قابلیت های این مدل است که علاوه بر سرعت از عملکرد و کارآیی برخوردار است.

سرور اچ پی ML350 Gen 10

یکی دیگر از پروفرش ترین، قدرتمندترین و پرکاربردترین سرورهای اچ پی مدل ML350 G10 از نسل 10 پرولیانت و در مدل ایستاده یا Tower است. این سرور با مجهز بودن به دو پردازنده اینتل سری Xeon Scalable، رم DDR4 با ظرفیت 128 گیگابایت، 24 اسلام رم DIMM، حافظه 6 ترابایت، پشتیبانی از 24 هارد درایو SFF، 12 هارد درایو LFF، 8 عدد NVME دو ترابایتی و… قابلیت های منحصربه فردی برای پردازش، کنترل از راه دور، ذخیره سازی، ارتقاءپذیری، امنیت و کار با نرم افزارهای بسیار سنگین را در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه سرور HP را با اطمینان خریداری کنیم؟

خرید سرور اچ پی باید با دقت، شناخت کافی و از طریق افراد متخصص و آشنا به سخت افزار و نرم افزار این سیستم انجام شود. احتمال دارد که بسیاری از شرکت یا سازمان ها ادمین یا کارمند متخصص در این زمینه نداشته باشند. به همین خاطر ما تیم مجرب و حرفه ای تجارت سرور پارسه را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید با مراجعه به وب سایت این مرکز به نشانی hpparseh.com با مدل های متنوع اچ پی و سخت افزار آن آشنا شوید یا با شماره 02143491 تماس گرفته و با مشاورین حرفه ای و زبده آن مشورت کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1806

به "بهترین نوع سرورهای اچ پی کدام هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نوع سرورهای اچ پی کدام هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید