بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای تحصیل

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بسیاری از دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان، علاقمند به تحصیل در کانادا هستند و قطعا ترجیح می دهند بهترین دانشگاه های این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. در این میان بهترین شهرهای دانشجویی کانادا از جمله انتخاب های نخست دانشجویانی است که از رزومه تحصیلی خوبی برخوردار هستند و می خواهند امکان تحصیل در دانشگاه های مطرح شهرهای بزرگ و اصلی کانادا را پیدا نمایند.

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای تحصیل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور هوایی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آن چه در این نوشتار بدان پرداخته خواهد شد، بهترین شهرهای دانشجویی کانادا بر اساس تازه ترین آمار به دست آمده است که به معرفی هر کدام از آن ها پرداخته خواهد شد.

برترین شهرهای دانشجویی جهان برای تحصیل

بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2018 از دانشجویان نقاط مختلف جهان اجرا شده، 8 مقوله در انتخاب ده شهر برتر دانشجویی جهان در نظر گرفته شده است که این عوامل عبارتند از فرهنگ و هنر، مقرون به صرفه بودن، جذابیت های زندگی شبانه، موقعیت های پیدا کردن شغل، تنوع، تراکم، راحتی رفت و آمد و مهمانوازی مردم. بر این اساس مونترال، مونیخ، ملبورن، پراگ، وین، استکلهم، آمستردام، برلین، برنو و بوینس آیرس رتبه های یک تا ده را به دست آورده اند.

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

کانادا یکی از مقاصد جذاب دانشجویی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است و روز به روز نیز تعداد این افراد در حال افزایش است. جمعیت دانشجویان بین المللی در فواصل سال های 2008 تا 2015 میلادی در کانادا با افزایش بیش از 90 درصد همراه بوده است. در سال 2015 میلادی این جمعیت بالغ بر 350.000 نفر تخمین زده شده که تنها در شهرهای پرطرفدارتر با دانشگاه هایی با رنکینگ بالاتر بوده است.

در کشور کانادا دانشگاه هایی وجود دارند که در سطح جهان مطرح هستند. این دانشگاه ها محیط هایی زیبا، امن و مقرون به صرفه را فراهم می آورند که همراه با فعالیت های جانبی متنوعی که در آن ها برای دانشجویان تدارک دیده شده، جزو اولویت های متقاضیان از سراسر جهان قرار می گیرند.

در کانادا هم شهرهای کوچک و هم شهرهای بزرگ وجود دارند که می توانند گزینه های مناسبی برای دانشجویان باشند. این شهرها بر اساس عواملی چون اعتبار دانشگاه های موجود در آن، جریان زندگی در آن شهر، هزینه های زندگی در کانادا و آینده شغلی تقسیم بندی شده اند. از این میان پنج شهر برای این نوشتار در نظر گرفته شده اند که جزو برترین شهرهای دانشجویی کانادا به شمار می آیند.

1- مونترال

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است و یکی از برترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه مگ گیل McGill University در آن واقع شده که رتبه شماره2 موسسه اعتبارسنجی Qs را به خود اختصاص داده و این بدان معنی است که این دانشگاه از سال 2016 پنج رتبه ارتقا پیدا نموده است. فضای چندفرهنگی حاکم بر این شهر، جمعیت زیادی از دانشجویان بین الملل را به خود جلب نموده است. مونترال مرکز تجاری و مالی کانادا نیز به شمار می آید و در سراسر جهان به شهری آکادمیک شهرت دارد.

2- تورنتو

تورنتو نیز یکی از برترین شهرهای دانشجویی به شمار می آید که به عنوان مرکز رشد مالی کشور کانادا شناخته می گردد و جهت یافتن شغل برای دانشجویان بین المللی، گزینه مناسبی به شمار می آید. استقبال خوبی که از مهاجران سایر کشورها در این شهر می گردد، راحتی بیشتری برای دانشجویان را در فضایی چندفرهنگی فراهم می آورد. زمانی که پای رنکینگ و اعتبار دانشگاه های شهرهای برتر جهان به میان می آید، وجود دانشگاه تورنتو University of Toronto با کسب رتبه یک در موسسه اعتبارسنجی Qs، گواهی بر وجود دانشگاه های تراز اول در این شهر است.

3- ونکوور

یکی دیگر از برترین شهرهای دانشجویی کانادا شهر ونکوور است که تنوع زبانی زیادی دارد و بسیاری از ساکنان آن به زبان هایی غیر از انگلیسی صحبت می نمایند. گذشته از تنوع زبانی، توسعه بسیاری از صنایع از جمله پیشرفت هایی در زمینه نرم افزار، بیوتکنولوژی، هوا و فضا، انیمیشن و سایر صنایع دیگر نیز در این شهر به چشم می خورد که بی شک برای دانشجویان ساکن در آن مزایای ویژه ای را به همراه خواهد داشت.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Colombia یکی از دانشگاه های معتبر شهر ونکورر است که در رتبه بندی اخیر دانشگاه های کانادا، رتبه سوم موسسه اعتبار سنجی Qs را از آن خود نموده است. اگر علاقمند به آشنایی با بهترین رشته های تحصیلی در کانادا برای اپلای هستید و یا به دنبال مشاوره رایگان برای مراحل ابتدایی اخذ ویزای دانشجویی کانادا می گشت، مجموعه خبرنگاران با سابقه درخشان و پیروز خود در زمینه اخذ ویزای دانشجویی با شما همراه خواهد بود.

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان بین المللی، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می نمایند شرایط کار دانشجویی در حین تحصیل و پس از آن است. خوشبختانه در کشور کانادا ارتباط بین بازار کار و دانشگاه به خوبی برقرار شده است و دانشجو پس از فارغ التحصیلی، با کمترین بازه زمانی می تواند جذب بازار کار گردد.

برای تحصیل در کانادا می توانید به یکی از دانشگاه های دولتی و یا خصوصی کانادا مراجعه نموده و رشته موردنظر خود را در میان آن ها بیابید. البته همیشه به خاطر داشته باشید که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا باید حتما مساله گپ تحصیلی را در نظر داشته باشید چرا که در بعضی از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی، شرط سنی و گپ تحصیلی وجود دارد.

4- اتاوا

اُتاوا پایتخت کشور وسیع و پهناور کانادا و یکی از برترین شهرهای دانشجویی آن به شمار می آید. استانداردهای زندگی در این شهر بالاست و همین امر بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب نموده است. بسیاری از دانشگاه های اتاوا امکان تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان فراهم آورده و زمینه های کاوشگری و ابداع را برایشان هموار می سازند. دانشگاه اتاوا University of Ottawa با رتبه 13 موسسه اعتبار سنجی Qs یکی از شاخص ترین دانشگاه های این کشور به شمار می آید.

5- آلبرتا

آلبرتا یکی دیگر از برترین شهرهای دانشجویی کانادا به شمار می آید. رودخانه های متعدد این شهر، در کنار فضاهای سرباز متنوع و معماری های زیبا، آن را برای بسیاری از دانشجویان بین الملل جذاب نموده است. دانشجویان فارغ التحصیل در این شهر به سرعت شغل مرتبط با رشته خود را یافته و در سنین پایین پیروز به خریداری ملک نیز می شوند. دانشگاه های آلبرتا در سراسر جهان شناخته شده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. از جمله دانشگاه های شاخص این شهر می توان به دانشگاه آلبرتا University of Alberta اشاره نمود. این دانشگاه رتبه 4 موسسه اعتبار سنجی Qs را نیز به خود اختصاص داده است و در شهر ادمونتون آلبرتا واقع شده است.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 671

به "بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید