برترین سبزیجات برای کاهش قند خون

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اگر با دیابت یا پیش دیابت زندگی می کنید یا اگر به شما اطلاع داده شده است که در معرض خطر ابتلا به این موارد هستید به احتمال زیاد در پی راه هایی برای یاری به مدیریت سطح قند خون خود می باشید. علیرغم آن که می توانید این کار را با ورزش منظم، داشتن خواب کافی و دنبال کردن سایر عادات سالم انجام دهید انتخاب غذا های مناسب می تواند نقش مهمی ایفا نماید.

برترین سبزیجات برای کاهش قند خون

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهو لایف، در این میان، بروکلی یکی از برترین سبزیجاتی است که می توانید برای مدیریت قند خون خود مصرف کنید.

بروکلی سرشار از فیبر است

یکی از دلایل اصلی مفید بودن کلم بروکلی در کنترل افزایش قند خون، محتوای فیبر بالای آن است. در واقع یک فنجان بروکلی بخارپز شده حدود 5 گرم فیبر دارد. غذا های غنی از فیبر محلول می توانند به مدیریت قند خون و جلوگیری یا کاهش افزایش گلوکز یاری نمایند. فیبر محلول با تغذیه باکتری های مفید روده حساسیت انسولین را بهبود می بخشد. وقتی این باکتری ها به تعداد زیاد وجود داشته باشند بهتر می توانند غذایی که می خوریم را هضم نمایند و پاسخ انسولین بدن را کاهش دهند.

فیبر موجود در بروکلی نه تنها به هضم غذا یاری می کند، بلکه می تواند به سرعت جذب قند در بدن نیز یاری کند.

فیبر محلول جذب قند را کُند می کند که از افزایش سریع قند خون جلوگیری می کند و این سرعت جذب کندتر به سلول ها اجازه می دهد تا آهسته تر با اثرات انسولین بدون هجوم سریع سازگار شوند.

بروکلی حاوی مواد مغذی و ویتامین های مفیدی است

کلم بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفورافان است که استرس اکسیداتیو و عدم حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و آن را به انتخابی عالی برای بیماران چاق مبتلا به دیابت نوع 2 تبدیل می کند.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین های مفیدی مانند ویتامین ث است که می تواند به شما در مدیریت سایر مسائل سلامتی نیز یاری کند.

گنجاندن منظم بروکلی در رژیم غذایی از آسیب به بافت قلب جلوگیری می کند، به تقویت استخوان ها یاری می کند و به علت وجود ویتامین ث شرایط پوست را بهبود می بخشد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2014

به "برترین سبزیجات برای کاهش قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سبزیجات برای کاهش قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید