برترین زمان سفر به بانکوک

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بانکوک آب وهوای گرمسیری و موسمی دارد و این به معنای آن است که در کل سه فصل اصلی در اینجا وجود دارد که شامل فصل گرم از ماه مارس تا ژوئن، فصل بارانی از ژوئیه تا اکتبر و فصل سرد از ماه نوامبر تا فوریه است. بانکوک که یکی از گرم ترین شهرهای دنیا به شمار می رود، در بیشتر فصول سال دما در طول روز در آن به بیش از 30 درجه سانتیگراد می رسد. اما در این میان، اواخر ماه دسامبر و اوایل ماه ژانویه یک استثناء به شمار می رود و دمای هوا پایین تر است.

برترین زمان سفر به بانکوک

چه زمانی برای سفر به بانکوک بهتر است؟

بانکوک از دسامبر تا فوریه از برترین شرایط آب وهوایی برخوردار است. تقریبا هر روز از آسمان آبی و دمای خنک با میانگین دمای 24 درجه سانتیگراد لذت خواهید برد. بعلاوه در این موقع از سال می توانید بدون اینکه خیس عرق شوید یا احساس بدی به شما دست بدهد، با پای پیاده درون شهر گردش کنید و این در حالی است که دمای هوا به هنگام عصر ممکن است به زیر 20 درجه سانتیگراد نیز کاهش پیدا کند.

گرم ترین زمان در بانکوک

گرم ترین زمان در بانکوک از ماه مارس آغاز شده و تا ماه مه طول می کشد. دمای طول روز در این موقع از سال می تواند تا 40 درجه سانتیگراد نیز افزایش پیدا کند. سال نوی تایلند، سونگکران (Songkran) نیز در همین موقع از سال جریان دارد و در کل این کشور، این رویداد سالیانه را با یک مبارزه با آب و به مدت سه روز جشن می گیرند. باران باعث کاهش گرمای شدید می گردد و سفرهای دریایی با قایق، مراکز خرید و بارهای روی پشت بار نیز برترین مکان ها برای گریز از تابستان های سوزان بانکوک محسوب می شوند.

اوج فصل جهانگردی در بانکوک

باید توجه داشت که بانکوک همواره شلوغ است و در حقیقت، مرکز تایلند سالانه بیشتر از هر شهر دیگری در دنیا از جمله لندن و نیویورک مسافر به خودش جذب می نماید. بیش از 23 میلیون جهانگرد در سال 2018 به بانکوک سفر نموده اند و باید در سفر خود به این شهر، این موضوع را در نظر داشته باشید. همانطور که قبلا گفته شد، سال نوی قمری و فستیوال های بزرگ تایلندی باعث می شوند تا مسافران بیشتری به بانکوک سرازیر شوند.

فصل کم جهانگرد بانکوک

فصل کم جهانگرد و خلوت بانکوک بین ماه می و اکتبر است، آن هم زمانی که دوره باران های موسمی واقع شده است و همین نیز باعث می گردد تا بیشتر جهانگردان از سفر به این شهر صرف نظر نمایند. برای جذب مسافرانی که در پی سفرهای ارزان هستند، در این موقع از سال هتل ها و تورها اغلب تخفیف های جذابی را ارائه می دهند. این شهر مستعد روزهای بارانی است اما می توان فعالیت های زیادی را پیدا کرد که در آب وهوای بارانی انجام داد و در طول تعطیلات خود را مشغول نگه داشت. ویژگی های معمول فصل کم جهانگرد در بانکوک نیز شامل باران خفیف، باران های سیل آسا و بعلاوه ترکیبی از آسمان صاف و روزهای ابری می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای مهم بانکوک

اگر چه به میزان چیانگ مای شلوغ نیست اما سونگکران و لوی کراتونگ (Loi Krathong) که دو تا از شلوغ ترین تعطیلات تایلند به شمار می روند، هرج و مرج بیش از حدی را در خیابان های این شهر به همراه دارند. از 12 تا 15 آوریل، محله هایی مانند منطقه جادو کائو سان در بانگلومفو درگیر بزرگترین مبارزه آبی در دنیا خواهند بود. مگر اینکه راهب باشید یا اینکه در داخل خانه بمانید تا از این مبارزه آبی در امان باشید وگرنه در طی این جشن، بدون شک خیس خواهید شد.

سال نوی قمری (در ژانویه یا فوریه) یکی دیگر از زمان های فوق العاده شلوغ برای حضور در بانکوک به شمار می رود. هر فرودگاه مملو از مسافران چینی است که تعطیلات خودشان را پشت سر می گذرانند. همین نیز باعث می گردد تا تأخیرات پرواز یا انتظار بیش از دو ساعت باشد و صف های طولانی شکل بگیرد.

تایلند یکی از معدود کشورهای دنیا است که مسافران باید به فازهای ماه توجه خاصی داشته باشند. اگر به جزایری در مجمع الجزایر سامویی سفر می کنید، باید بدانید که حمل و نقل از بانکوک درست قبل از ماه کامل تحت تأثیر قرار می گیرد. ده ها هزار مسافر به سمت جنوب هاد رین در جزیره کوه پانگان می روند تا در جشن های ماه کامل برقصند. پس از آن نیز سفر دسته جمعی بسیار بزرگی از شمال به سمت بانکوک وجود دارد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2154

به "برترین زمان سفر به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید