بالن سواری بر فراز کاپادوکیا، تجربه ای فراموش نشدنی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بالن سواری در کاپادوکیا

کاپادوکیا (Cappadocia) نام منطقه ای در کشور ترکیه است که با چشم انداز فوق العاده جالب آتشفشانی اش، شهر زیر زمینی ای که در 1 هزار سال قبل از میلاد مسیح تاسیس شده است و خانقاه های غار مانندش شناخته می گردد. این منطقه بعلاوه به خاطر بالن سواری هایش هم مشهور است، در هر روزی از سال که به کاپادوکیا بروید می توانید آسمان های آن را پر از بالن های رنگارنگ بزرگ ببینید. افراد زیادی در جهان هستند که دوست دارند به این شهر سفر نمایند تا یک تجربه بالن سواری عالی داشته باشند. همراه خبرنگاران از بالن سواری در کاپادوکیا بیشتر خواهیم دانست:

بالن سواری بر فراز کاپادوکیا، تجربه ای فراموش نشدنی

ترکیه به عنوان یک کشور جهانگردی، سرگرمیات زیادی برای لذت بردن دارد. یکی از شهرهای خوب این کشور، کاپادوکیا نام دارد که علاوه بر تماشای های بسیارش، سرگرمیی که این شهر را معروف نموده و تجربه ای که در آن برای هر کسی فراموش نشدنی است، بالن سواری است. در این شهر، شرکت های مختلفی بالن سواری را برگزار می نمایند، که تفاوت آنها در قیمت شان است و هر چه شرکت بهتر و معروف تر باشد، هزینه بالن سواری در آن بیشتر است.

برترین زمان بالن سواری در کاپادوکیا

برترین زمان بالن سواری در این شهر، ماه آپریل تا اکتبر است که آسمان کاملا صاف و شفاف است و باد ملایمی می وزد، البته برخی از شرکت ها، در فصل زمستان هم در صورتیکه هوا خوب باشد، پرواز در آسمان دارند. همانطور که گفته شد در بیشتر روزهای سال بالن سواری رایج است مثلا در سال 2014، از 365 روز سال، 319 روز هوا برای این کار مساعد بود و حدود 100 بالن این شهر، توانستند 27775 پرواز داشته باشند و حدود نیم میلیون جهانگرد را بر فراز آسمان این شهر زیبا به آسمان ببرند.

در ماه زمستان هم حداقل نصف روزها برای این کار عالی هستند و بدترین شرایطی که احتمال کنسلی پروازتان زیاد است، ماه های ژانویه و فوریه هستند.

یادتان باشد همواره اولین پرواز در روز، برترین پرواز است بنابراین اگر خواستید این سرگرمی را تجربه کنید، سعی کنید در اول روز باشد.

آیا بالن سواری در کاپادوکیا امن است؟

به همه شرکت های برگزار نماینده بالن سواری، گواهینامه داده می گردد و مجریان آن باید کامل دوره های آموزشی لازم را طی نمایند و از سلامت کافی برخوردار باشند. البته یادتان باشد بالن سواری در این شهر سرگرمی بسیار امنی است اما هنوز هم ریسک های خود را دارد. مطمئنا هیج شرکت برگزار نماینده ای دوست ندارد تا برای مسافرانش حادثه ای پیش بیاید اما به هر حال مانند هر جای دیگری در جهان سیستم، کاملا بی عیب و نقص نیست. اما حادثه ها کاملا غیر منتظره هستند و حتی ممکن است برای برترین شرکت در برترین هوا و با برترین تجهیزات هم رخ دهد.

آیا هزینه بالن سواری ارزشش را دارد؟

همانطور که می دانید بالن سواری سرگرمی ارزانی نیست اما آنقدر خوب هست که بتواند یک خاطره فراموش نشدنی را برای همواره در ذهنتان ماندگار کند.بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به ترکیه، حتما از شهر زیبای کاپادوکیا تماشا کنید و این سرگرمی هیجان انگیز را امتحان کنید.

منبع: turkeytravelplanner.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1891

به "بالن سواری بر فراز کاپادوکیا، تجربه ای فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالن سواری بر فراز کاپادوکیا، تجربه ای فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید