باغ بهادران ، بازار گردو فروشان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، باغ بهادران بخشی از اصفهان است که گردو محصول معروف آن بوده و سوغاتی های خوشمزه ای برای گردشگران دارد.

باغ بهادران ، بازار گردو فروشان

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در 85 کیلومتری اصفهان شهر باغبادران واقع شده است که به باغ بهادران معروف شده. جایی که متشکل از باغ های زیبا و خرم است. پر از محصول گردو و پر از صفایی که بیشتر گردشگران ترجیح می دهند به جای گشت وگذار، گوشه ای شاید زیر سایه درختی بنشینند و لذتی ببرند، تا اینکه دوربین به دست از این سو و آن سو عکس بگیرند. این شهر به دلیل قرار دریافت در ساحل زاینده رود، آب و هوای معتدل و لطیف دارد و در روزهای تعطیل میزبان تعداد زیادی مهمان از شهرهای دیگر و یا گردشگران متعدد در تمام روزهااست. جالب است بدانید، طبیعت بکر باغ بهادران رکورد جذب گردشگر را شکسته و بر سکوی رتبه سوم جذب گردشگر استان اصفهان نشسته است.

همه تقصیرها به گردن زاینده رود

رودخانه حیات بخش زاینده رود شاید در طبیعت زیبای باغبادران یا همان باغ بهادران از همه بیشتر مقصر باشد. چراکه 20 روستا از 37 روستای موجود در بخش باغبادران در ساحل رودخانه زاینده رود واقع شده است. رودخانه زاینده رود از سد چادگان یا سد زاینده رود تا منتهی الیه غربی بخش باغبادران جهتی بالغ بر 74 کیلومتر را با پیچ وخم های بسیار زیاد طی می نماید، پس طبیعی است با وجود جاری بودن رودخانه زاینده رود، در باغ بهادران جاذبه های گردشگری طبیعی یا توریستی فراوانی به وجود آید. در واقع این رودخانه زاینده رود است که از دیر باز باعث تداوم حیات در این روستاها و شهر باغبادران و آن آب و هوای معتدل و لطیف شده است.

جاذبه های گردشگری باغ بهادران

از ابتدای جهتتان به سمت باغبادران مکان های گردشگری زیادی خواهید دید که حتی اگر به همه آن ها آشنا نباشید هم، تجمع خودروهای شخصی و سواری های مسافربری و همچنین حضور گردشگران، خود به شما نشان خواهد داد که باید بایستید و لذتی ببرید. مانند پل کله و روستای تاریخی مدیسه که دارای محله های قدیمی و برجک و قلعه ای کوچک است. سد چم آسمان ، استودان و سنگ نگاره های باغ بهادران، محله ملک آباد که از بافت قدیمى و زیبایى برخوردار است، پل جدید الاحداث زاینده رود و غیره، همه سرِ راه شما منتظرند که پیشنهاد می گردد جهت را پیاده طی کنید تا لذت عبور از کوچه ها و دالان ها را بچشید.

بیابان گردی

در قسمت شمالی بخش باغ بهادران، رشته کوهی واقع شده است که در تمام جهت زاینده رود همراه شمااست، کوه هایی بین بخش جنوبی باغبادران و شمال صحرای طبس، که علاقه مندان به بیابان گردی می توانند منطقه ای جذاب و دوست داشتنی را در جاذبه های گردشگری این صحرا در سفرِ خود داشته باشند. صحرای طبسِ پر است از زیبایی همیشگی با کاروانسرا و قلعه و سنگ نگاره های تازه کشف شده شمال روستای چم علیشاه و آثار گردشگری بی شمار دیگر.

سوغات باغ بهادران

از جمله خوش مزه هایی که می توانید پس از سفرتان به دیگران پیشکش کنید گردو ، بادام ، فندق و انواع آلو خشکه است. همچنین فراورده های قنادان باغبادران که از قدیم الایام در این منطقه فراوری می شده مانند: پولکی و نبات، انواع گز، نقل، شکر پنیر، انواع شیرینی و شربت که در بین آنها پولکی و نبات از شهرت بالایی برخوردار است. به علاوه، هنر درودگرى در این شهر مشهور است؛ انواع درهاى چوبىِ قدیمى و انواعِ کُرسى در اندازه هاى مختلف، قفس پرندگان و وسایل چوبىِ سنتى که در نوع خود بی نظیر، جذاب و دیدنی است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 608

به "باغ بهادران ، بازار گردو فروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ بهادران ، بازار گردو فروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید