بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اگر اطلاعات درستی را در اختیار گردشگران قرار دهید و به علاقه مندی هایشان توجه کنید، بسیاری از آن ها می توانند مخاطب خدمات شما باشند.

بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران

همزمان با فرارسیدن تابستان سال 2018، توریستان بسیاری به اقصی نقاط جهان سفر نموده و بسیاری از آن ها، از تلفن های همراه خود به عنوان راهنما استفاده خواهند کرد. هر توریست در پی پیدا کردن مکان یا طعمی ناب در سفر، نه تنها به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده، بلکه از نظر سایر توریستان در این شبکه ها نیز بهره مند می گردد. در اینجا با 6 نمونه از استراتژی های مجازی برای جذب توریستان آشنا می شویم.

1. اغلب مسافران برنامه سفر خود را از روزها قبل برنامه ریزی نموده و در طول سفر نیز با به اشتراک گذاشتن عکس ها و تجربیات شان در شبکه های مجازی، با دوستان و خویشاوندان خود ارتباط برقرار می نمایند. به این ترتیب، می توان با ایجاد یک کمپین کوچک به آن ها یاری کرد تا برای سوالات رایج خود، پاسخ پیدا نموده و بدین صورت با آن ها در ارتباط مستقیم نهاده شد.

2. پیدا کردن علاقه مندی های توریستان و پیشنهاد مکان هایی که آن ها را هیجان زده خواهد نمود. وقتی توریستان احساس نمایند که به حضور آن ها و کیفیت سفرشان توجه شده است، با رضایتمندی بیشتری از سفر بازگشته، این سفر را به دوستان خود توصیه نموده یا دوباره آن را تجربه خواهند کرد.

3. در اطراف هسته های توریستی مانند شهرهای بزرگ و معروف، جاذبه های کوچک اما مجذوب کنندهی وجود دارد که می تواند توریستان بسیاری را به خود جذب کند. مکان هایی مانند برکه برای ماهیگیری یا جنگل برای پیاده روی از جمله نقاطی هستند که توریستان جوان علاقه خاصی برای تجربه آن ها دارند.

4. به وسیله برنامه ریزی، تاثیر مسافران ناراضی را روی تجربیات سفر کاهش دهید. مسافران ناراضی اغلب دلیلی برای شکایت پیدا می نمایند، اما می توان با برنامه ریزی و آموزش مناسب، تاثیر آن ها را بر دیگر مسافران و بعلاوه تجربه سفر کاهش داد.

5. شما می توانید با استفاده از نظر و بازخورد بازدیدنمایندگان برای ارتقا یا تغییر مکان مورد نظر خود بهره ببرید. اغلب بازدیدنمایندگان حس و تجربه خود از سفر به نقطه ای خاص را در شبکه های اجتماعی ابراز می نمایند. شما ممکن است فکر کنید شهربازی شهر شما جای بسیار هیجان انگیزی باشد، در صورتی که مخاطب شما به تازگی از برترین شهربازی در کشوری دیگر آمده و در پی طبیعت بکر به شهر شما سفر نموده است. اطلاع از مقاصدی که برای مخاطبان مجذوب کننده است، نه برای بومی های منطقه، می تواند یاری زیادی به شما در جذب بهتر توریستان کند.

6. همواره به یاد داشته باشید در جهانی امروز، هر چه در شبکه های مجازی شناخته شده تر باشید در جهانی واقعی نیز به همان میزان کارکرد خواهید داشت. پس با سرمایه گذاری بر شبکه های اجتماعی، خود را در معرض دید مخاطبانی که در پی خدمات شما هستند، قرار دهید.

منبع: کجارو / چطور / خبرگزاری مهر / دنیای اقتصاد
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1879

به "بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید