افزایش 64 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مجموع پرواز های عبوری از آسمان ایران از ابتدای امسال تا خاتمه مهرماه به 80 هزار و 994 پرواز رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 64.3 درصدی را نشان می دهد.

افزایش 64 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، هشتم آبان ماه امسال سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تمدید هشدار ریسک پذیر بودن فضای آسمان ایران از طریق آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا خبرداد.

ماجرا از این قرار بود که اتحادیه هوانوردی اروپا در ژانویه سال 2020، اطلاعیه ای را مبنی بر محدودیت پروازی شرکت های اروپایی زیر ارتفاع 25 هزار پا در فضای ایران صادر کرد که تا 30 اکتبر 2021 (برابر با 8 آبان ماه 1400) معتبر بود.

اما سازمان هواپیمایی کشوری در جهت رفع و حذف این محدودیت، رایزنی هایی از طریق دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی با شرکت های هواپیمایی اروپایی، سازمان های هواپیمایی کشور های منطقه و اروپا انجام داد که منجر به رفع این محدودیت از طریق آژانس ایمنی هوانوردی اروپایی برای شرکت های هواپیمایی اروپایی شد.

عدم تمدید این محدودیت، تاثیر مثبتی در افزایش پرواز های عبوری از آسمان کشور داشت. همزمان رفع محدودیت های پروازی به دلیل کرونا نیز آمار پرواز ها در منطقه را افزایش داد ومنجر به انتخاب کریدور های هوایی در آسمان ایران برای رسیدن پرواز های عربی به اروپا و پرواز های اروپایی به آسیا شد.

بر پایه این خبر در مهر ماه امسال 15 هزار و 55 فقره پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد که نسبت به ماه قبل خود 10 درصد و نسبت به ماه قبل تر تا 20 درصد افزایش دارد. این شاخص در شهریور امسال 13 هزار و 600 سورتی پرواز بود

مجموع پرواز های عبوری از آسمان ایران در 7 ماهه امسال 80 هزار و 994 سورتی پرواز ثبت شده است. در حالی که در مدت مشابه سال قبل (7 ماهه 1399) مجموع پرواز های عبوری 52 هزار و 119 سورتی بوده است که افزایش 64.3 درصدی را نشان می دهد.

شاخص پرواز های عبوری در خرداد امسال با پرواز 8 هزار هواپیما از آسمان کشور، کمترین اندازه پرواز های عبوری را ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1817

به "افزایش 64 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 64 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید